اپلیکیشن گوگل در گوشی‌های هوشمند به گزینه حذف سریع تاریخچه جست‌وجو مجهز شد

ویژگی جدید برنامه گوگل به کاربران اجازه می‌دهد که جست‌وجوهای ۱۵ دقیقه اخیر خود را حذف کنند و به تبع‌آن، کنترل بیشتری بر حریم خصوصی‌شان داشته باشند.

اکنون، در برنامه‌ی گوشی‌های هوشمند گوگل، گزینه جدید quick delete (حذف سریع) در بحش مدریت حساب‌ها گنجانده شده است که با لمس آن می‌توان ۱۵ دقیقه آخر تاریخچه‌ی جست‌وجو را حذف کرد. برای دسترسی به این قابلیت، تنها کافی است روی نماد آواتار ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی   Delete last 15 minutes را انتخاب کنید.

گوگل ویژگی مذکور را برای نخستین‌بار در کنفرانس IO 2021 در اردیبهشت سال جاری معرفی کرد. طبق گفته‌ی گوگل ویژگی حذف سریع تنها مختص گوشی‌های هوشمند خواهد بود؛ اکنون کاربران iOS می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و ظاهراً اواخر امسال نیز برای اندروید منتشر خواهد شد. قابلیت یادشده به کاربران یک گزینه ساده با دو کلیک برای پاک کردن اطلاعات پس از هر جست‌وجو را ارائه می‌دهد. افزون بر این، گوگل قابلیت حذف خودکار را نیز درنظر گرفته است که به افراد امکان می‌دهد در فواصل زمانی مشخص، به‌طور خودکار و مداوم سابقه‌ی جست‌وجوی خود را حذف کنند. کاربران می‌توانند اپلیکیشن گوگل را طوری تنظیم کنند که فعالیت وب و برنامه را پس از ۳، ۱۸ یا ۳۶ ماه از یک حساب پاک کند.

طبق گفته‌ی گوگل، فعال کردن فعالیت وب و برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا با ذخیره سابقه جست‌وجو، تجربه را در سایر سرویس‌های این شرکت متناسب کند؛ البته این سابقه را می‌توان از بخش «My Activity» در تنظیمات کاربر حذف کرد. با ارائه خدمات به افرادی که دستگاهی را با خانواده یا دوستان خود به اشتراک می گذارند، اکنون گوگل به کاربران امکان می‌دهد صفحه My Activity را قفل کنند. به‌منظور محافظت از این بخش از حساب، برای مشاهده‌ی سوابق جست‌وجوی کاربر به رمز عبور یا احراز هویت دو مرحله‌ای نیاز خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی حریم خصوصی جدید، امکان محافظت از رمز عبور یک پوشه‌ی قفل‌شده در برنامه فوتوز است. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند دسته‌ای از تصاویر حساس خود را قفل کند و بدون نگرانی می‌تواند سایر تصاویر را به دوستانش نشان دهد. این مورد در ماه آگوست سال گذشته برای دستگاه‌های پیکسل ارائه شد و امسال در دستگاه‌های دیگر اندروید نیز ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *