قدرت پرچمداران به گوشی‌های میان‌رده می‌رسد

 

کوالکام به‌زودی پردازنده‌ی میان‌رده‌ی قوی‌تری را معرفی می‌کند

کوالکام، شرکت تولیدکننده‌ی پردازنده‌های اسنپدراگون، در حال آماده‌سازی پردازنده‌ی میان‌رده‌ی جدیدی است که عملکردی نزدیک به پردازنده‌های پرچمدار دارد.

این پردازنده که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نام دارد، از نسل قبلی خود بهبود یافته است و از هسته‌ی اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. این هسته با هسته‌ی مشابه در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۳ که در موبایل های پرچمداری مانند گلکسی S24 اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا استفاده شده است، یکسان است.

بنابراین، می‌توان گفت که پردازنده‌ی جدید کوالکام، قدرت پردازشی بالایی دارد که با موبایل های پرچمدار رقابت می‌کند. البته این پردازنده همچنان در رده‌ی میان‌رده قرار دارد و از چهار هسته‌ی میانی Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز تشکیل شده است. همچنین از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 732 پشتیبانی می‌کند.

کوالکام قصد دارد که این پردازنده را در دو نسخه با فرکانس‌های متفاوت عرضه کند. انتظار می‌رود که این پردازنده در مارس ۲۰۲۴ (پایان اسفند ۱۴۰۲ و ابتدای فروردین ۱۴۰۳) رونمایی شود.

گوشی OnePlus Ace 3V اولین گوشی میان‌رده‌ی مجهز به این پردازنده خواهد بود. این گوشی دارای صفحه‌نمایش LTPO OLED تخت با وضوح ۱.۵K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و ۱۶ گیگابایت رم است. باتری این گوشی ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از آداپتور ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۴ باشد.

منبع:زومیت

مطالب مرتبط