آیا گوشی آی‌فون شما قفل شده است یا خیر؟

خیلی از مردم گوشی خود را از طریق اپراتور خدمات گوشی خریداری می‌کنند که نتیجه آن این خواهد بود که این گوشی روی آن شبکه خاص قفل می‌شود و دیگر نمی‌توان از آن روی سایر شبکه‌های مخابراتی استفاده کرد. اما اگر شما آی‌فون خود را از طریق یک فروشنده ثالث خریداری کرده باشید، گوشی شما قفل نبوده و به راحتی می‌توانید سیم کارت و شبکه مخابراتی خود را تعویض کنید. حالا اگر مطمئن نیستید که آی‌فون شما قفل شده است یا خیر ادامه این مطلب را دنبال کنید.

خرید یک آی‌فون اصطلاحا قفل شده آن هم در این اوضاع قیمت‌های سرسام آور گوشی موبایل می‌تواند یک کابوس وحشتناک باشد. اگر شما آی‌فون خود را از طریق یک فروشنده ثالث معتبر خریداری کرده باشید، گوشی شما قفل نبوده و به راحتی می‌توانید سیم کارت و شبکه مخابراتی خود را تعویض کنید. حالا اگر مطمئن نیستید که آی‌فون شما قفل شده است یا خیر مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به بخش Settings در آی‌فون خود بروید.
  2. روی Cellular و بعد Cellular Data Options تقه بزنید.
  3. به دنبال یک گزینه با نام Cellular Data Network یا Mobile Data Network بگردید. اگر یکی از این گزینه‌ها را مشاهده کردید نشان دهنده آن است که به احتمال زیاد گوشی شما قفل نشده و باز است، در غیر این صورت به احتمال زیاد آی‌فون شما قفل شده است.

چگونه از طریق سیم کارت بررسی کنیم که یک آی‌فون قفل نشده باشد

1_17

اگر به خارج از کشور سفر کنید، تلفن شما کار نخواهد کرد مگر این که از یک خدمات دهنده مخابراتی کشور مقصد خدمات دریافت کنید. ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای انجام این کار تعویض سیم کارت فعلی با یک سیم کارت محلی است. به این ترتیب شما یک شماره تلفن جدید برای استفاده در آن کشور در اختیار خواهید داشت.

  1. قبل از هر چیز آی‌فون خود را خاموش کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که خارج کردن سیم کارت در حالی که دستگاه هنوز روشن است می‌تواند به گوشی و سیم کارت صدمه وارد کند.
  2. مکان قرارگیری سیم کارت در آی‌فون را که یک دایره کوچک به اندازه یک سر سوزن است را پیدا کنید.
  3. از یک سنجاق قفلی یا گیره کاغذ برای خارج کردن سیم کارت آی‌فون استفاده کنید.
  4. به نحوه قرارگیری سیم کارت فعلی در محفظه آن دقت کنید. بعد سیم کارت قبلی را خارج کرده و سیم کارت جدید را به همان شکل در محفظه قرار دهید.
  5. محفظه را به داخل شکاف روی آی‌فون فشار دهید تا یک صدای کلیک نرم شنیده شود.

2_21

  1. محفظه را به داخل شکاف روی آی‌فون فشار دهید تا یک صدای کلیک نرم شنیده شود.
  2. دوباره آی‌فون را روشن کنید.
  3. سعی کنید یک تماس برقرار کنید. اگر آی‌فون شما با این سیم کارت جدید قادر به اتصال به شبکه باشد، آی‌فون شما قفل نشده است در غیر این صورت گوشی شما روی یک اپراتور خاص قفل شده است.

چگونه با استفاده از سرویس IMEI بررسی کنیم که یک آی‌فون قفل نشده باشد

گوشی شما به یک شناسه تجهیزات موبایل بین المللی یا به اختصار IMEI مجهز شده است که تمام اطلاعات مرتبط با این دستگاه را در خود نگهداری می‌کند.

خدمات آنلاین زیادی وجود دارد که با جستجو در پایگاه داده شماره‌های IMEI به شما اعلام می‌کند که آیا آی‌فون شما قفل شده است یا خیر. اما باید توجه داشته باشید که در اکثر آنها برای دریافت چنین خدماتی باید پول پرداخت کنید و خدمات رایگان هم همیشه قابل اعتماد نیستند.

  1. خدماتی که می‌خواهید استفاده کنید را پیدا کنید. یکی از مطمئن‌ترین خدمات دهندگان پولی IMEI Info است که به ازای جستجوی هر شماره IMEI مبلغ ۲.۹۹ دلار دریافت می‌کند. یک گزینه رایگان هم IMEI24 است که نتایج به دست آمده از آن ممکن است گاهی دقیق نباشد.
  2. در آی‌فون خود روی Settings و بعد از آن General تقه بزنید.
  3. حالا About را انتخاب کرده و به سمت پایین حرکت کنید تا شماره IMEI را پیدا کنید.

3_14

 

  • این شماره IMEI را در نوار جستجوی سایت خدمات IMEI وارد کنید.
  • دکمه جستجو را فشار دهید و اطلاعات مورد درخواست وبسایت را وارد کنید. اگر این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید، اطلاعات زیادی در مورد گوشی خود از جمله تاریخ تولید، اپراتور الصاقی، وضعیت قفل و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد. شماره IMEI وضعیت دزدیده شدن دستگاه را نیز مشخص می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *