چگونه تاریخچه جستجو در اینستاگرام را پاک کنیم

حفظ حریم خصوصی بخشی مهم و حیاتی در زندگی آنلاین ما است و تاریخچه جستجوی شما می‌تواند اسرار زیادی از شما را برای دیگران فاش کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود به طور منظم این اطلاعات را پاکسازی کنید. این موضوع در مورد مرورگرهای وب و اپلیکیشنهای رسانه اجتماعی مثل اینستاگرام نیز صادق است.

یکی از راهکارهای حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی پاک کردن تاریخچه جستجو و اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن‌های رسانه اجتماعی مثل اینستاگرام است. هر چند شما ممکن است تمایل نداشته باشید همه چیز را پنهان کنید، اما مطمئنا هشتگ‌ها و حساب‌های کاربری وجود دارد که ممکن است دیگر علاقه‌ای به آنها نداشته باشید.

در اینجا مراحل حذف تاریخچه جستجو در اینستاگرام را به طور خلاصه مشاهده می‌کنید.

  1. اینستاگرام را باز کنید
  2. روی پروفایل خود تقه بزنید
  3. روی آیکون سه خط موجود در بالای صفحه تقه بزنید
  4. روی Settings تقه بزنید
  5. روی Privacy and security تقه بزنید
  6. روی Clear search history تقه بزنید
  7. یک بار دیگر روی Clear search history تقه بزنید

برای جزئیات بیشتر یک بار دیگر مراحل را مرور می‌کنیم. بعد از این که اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود باز کردید روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست پایین صفحه تقه بزنید. در صفحه بعدی روی آیکون سه خط افقی موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه تقه بزنید و بعد گزینه Settings را از پایین صفحه انتخاب کنید.

1_16

با انجام این کار مجموعه دیگری از گزینه‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید گزینه Privacy and security را از بین آنها انتخاب کنید، سپس به پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه Clear search history را پیدا کنید. روی آن تقه بزنید و بعد از بین گزینه‌های ظاهر شده Clear search history را انتخاب کنید.

2_20

حالا اگر به بخش Search and Explore اینستاگرام مراجعه کنید، با تقه زدن روی آیکون زره بین شما باید بتوانید عبارات جستجو شده قبلی خود را که پاک شده است پیدا کنید.

در وبسایت اینستاگرام به عنوان هشدار آمده است که «توجه داشته باشید که پاک کردن تاریخچه جستجو موقتی است و این جستجوهایی که شما پاک می‌کنید ممکن است بعد از جستجوی دوباره آنها در تاریخچه شما ظاهر شوند»

این هشدار نشان دهنده آن است که شما باید به یاد داشته باشید که اگر از اینستاگرام استفاده کنید کنترل کاملی روی داده‌های خود و استفاده از آن نخواهید داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *