ممنوعیت از فیلتر شکن ها برای مردم نیست

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی به تازگی اعلام کرده که مصوبه مربوط به ممنوعیت استفاده ازپالایش شکن (فیلترشکن) برای کاربران عادی موضوعیت نداشته و برداشت‌ها از آن اشتباه است.

سید محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده که مخاطب این مصوبه، دستگاه‌ ها و نهادهای اجرایی هستند که در این ابلاغیه نام آنها آمده و شامل افراد عادی نمیشود.

وی همچنین که مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی یک سند سیاستی است و آن، دستگاه های قید شده در ابتدای ابلاغیه هستند را شامل میشود.

وی با بیان اینکه این سند و به طور خاص بند ششم آن که درخصوص ممنوعیت استفاده از پالایش شکن هاست، مخاطب عمومی ندارد، افزود: برداشت های صورت گرفته درباره اینکه مخاطب این مصوبه مردم هستند، بسیار نادرست است.

جرم انگاری استفاده از فیلترشکن برای دستگاه‌های دولتی

وی گفته که این مصوبه دستگاه ها و تنظیم گران بخشی را ملزم کرده که دسترسی مردم به خدمات پرمخاطب خارجی و سکوها را در چهارچوب قوانین و با ساز و کارهای جدید ممکن سازند.

آقامیری تاکید کرد: قطعا اگر مردم از این خدمات بی نیاز شوند، دیگر به استفاده از پالایش شکن ها ها نیازی ندارند. آقامیری همچنین یادآور شد که این مصوبه در راستای ابلاغیه سال ۱۳۹۸ است و برای مواردی که راهکارهای دیگر جوابگو نیستند، مجوزهای قانونی فراهم می کند.

پیش از این مصوبه ، شورای عالی فضای مجازی دستوراتی را در خصوص پالایش شکن و ترافیک داخلی برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد . بر این اساس،«استفاده بدون مجوز» از پالایش شکن  ممنوع بوده و کارگروهی تشکیل شده از نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر اطلاعات برای ساماندهی پالایش شکن حضور دارند.

منبع: شهر سخت افزار

مطالب مرتبط