تحول دیجیتال: VLOGGER، نوآوری گوگل در تبدیل تصاویر به آواتارهای سخنگو

 گوگل با استفاده از هوش مصنوعی VLOGGER، تصاویر ثابت را به شخصیت‌های متحرک و گویا مبدل می‌سازد.

مهندسان شرکت گوگل، با توسعه هوش مصنوعی جدیدی به نام VLOGGER، قدمی بزرگ در عرصه تکنولوژی برداشته‌اند. این فناوری پیشرفته قادر است تصاویر ثابت از اشخاص را به آواتارهایی زنده و قابل گفتگو تبدیل کند، و از این طریق، امکانات جدیدی را برای ارتباطات آنلاین و ویرایش ویدیو فراهم آورد.
VLOGGER، که به‌عنوان یک چارچوب نوآورانه در ترکیب تصویر و صدا شناخته می‌شود، به هدف ایجاد اتوماسیون و واقع‌گرایی در مکالمات طبیعی با کاربران طراحی شده است. این سیستم تنها به یک تصویر و یک کلیپ صوتی نیاز دارد و می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش دستیارهای مجازی شخصی‌سازی‌شده و ارتباطات آنلاین به کار رود.
با این حال، در دنیایی که دیپ‌فیک‌ها به یک نگرانی رو به رشد تبدیل شده‌اند، VLOGGER نیز ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد. تولید دیپ‌فیک با دسترسی عمومی به ابزارهای هوش مصنوعی مولد، آسان‌تر شده و این فناوری جدید که قادر به تولید کلیپ‌های ویدیویی متحرک و گویا از افراد تنها از طریق یک تصویر است، می‌تواند چالش‌های اخلاقی جدیدی را به وجود آورد. VLOGGER بدون نیاز به آموزش خاصی، ویدیوهای واقع‌گرایانه‌ای را تولید می‌کند، حتی از افرادی که شناخته‌شده نیستند. اگرچه انیمیشن‌های تولیدی هنوز کامل نیستند و به شکلی رباتیک و غیرطبیعی صحبت می‌کنند، اما با استفاده از داده‌های وسیعی شامل ۲٬۲۰۰ ساعت ویدیو، انتظار می‌رود که این فناوری به‌مرور زمان بهبود یابد و تجربه‌ای نزدیک‌تر به واقعیت را ارائه دهد.

مطالب مرتبط