J8 آکبند می‌پسندیدید یا آیفون ۶ اپل دست دوم؟

سال ۲۰۱۸ و در ماه می این سال کمپانی سامسونگ نمونه‌ای جدید از محصولات سری J خود را رونمایی کرد؛ یک کهکشانی جدید: Galaxy J8. مدت زیادی نگذشت، در جولای همان سال جی ۸ از کره جنوبی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی صادر شد و از آنجایی که ایران، یکی از بهترین بازارهای میان‌رده‌های سامسونگ است خیلی زود به ایران هم آمد.

 ناچار هستیم J8 را یک میان رده بدانیم چون سری J سامسونگ این عنوان را یدک می‌کشد اما وقتی با مشخصات آن روبرو می‌شویم، متوجه خواهیم شد که با یک بالارده سر و کار داریم. قیمت گوشی J8 به گونه‌ای است که ممکن است خیلی‌ها را در دوراهی انتخاب میان نمونه آکبند اسمارت فون و کارکرده آیفون ۶ اپل قرار دهد. این را از آگهی‌های سایت دیوار فهمیدیم. می‌بینید؛ باز هم پای اپل وسط کشیده شد. نمی‌خواهیم عجولانه پاسخ دهیم، بلکه ابتدا به مقایسه دو تلفن همراه در نسخه آکبند و کارکرده می‌پردازیم و سپس به یک نتیجه‌گیری می‌رسیم.
J8 در برابر آیفون ۶ یک گوشی جدید است، سال طراحی اولی به ۲۰۱۸ و دومی به ۲۰۱۴ بازمی‌گردد. آیفون ۶ اما ۴ سال قبل‌تر یعنی در سپتامبر ۲۰۱۴ عرضه شد و در همان سال هم به ایران آمد. پس آیفون ۶هایی که در بازار ایران و سایت دیوار آگهی می‌شوند، حداقل ۲، ۳ سالی عمر کرده‌اند. حالا به سراغ مشخصات فنی دو تلفن همراه می‌رویم: نمایشگر آیفون ۶ ۴.۷ اینچی و نمایشگر J8 2018 6 اینچی است. صفحه لمسی خازنی دو تلفن همراه یکسان است و تا ۱۶ میلیون رنگ را پوشش می‌دهد. اما رزولوشن J8 رقم بالاتری در برابر آیفون ۶ دارد و این، یعنی یک برتری دیگر برای J8. آیفون ۶ رم یک گیگابایتی و گلکسی جی ۸ رم ۴ گیگابایتی دارد. در مقابل میزان حافظه داخلی جی ۸ ۶۴ گیگابایت و این عدد در آیفون ۶ از ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت است. محصول اپل تنها یک دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد با فلاش دوگانه ال ای دی، فوکوس خودکار با تشخیص فاز. اما در گلکسی J8 2018  دوربین دوگانه ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی با قابلیت‌هایی از قبیل فلش ال ای دی، فوکوس خودکار و … مشاهده می‌شود. از سوی دیگر باتری J8 نیز قوی‌تر از آیفون ۶ است. هر دو تلفن همراه در دیگر آپشن‌ها مثل حسگر اثر انگشت، شتاب‌سنج و سنسور مجاورت مشترک هستند. قیمت پایه J8 حدود ۲۵۰ یورو بود و همین موضوع بر خرید و فروش J8 تاثیر مثبتی گذاشت؛ یک موبایل با چنین قابلیت‌های ویژه‌ای قاعدتا باید بیشتر از این‌ها قیمت‌گذاری می‌شد. این در حالی است که در ۲۰۱۴، قیمت پایه آیفون ۶ در حدود ۴۰۰ یورو عنوان شد!
و حالا به قیمت دو اسمارت فون در ایران می‌رسیم. در آنجایی که سایت دیوار بهترین بستر خرید و فروش گوشی‌های آکبند و کارکرده است، از آگهی‌های این سایت می‌توان به قیمت دقیق J8  و آیفون ۶ پی برد. برای مثال در این سایت آیفون ۶، با سه سال کارکرد و البته بدون هدست به قیمت دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. در آگهی دیگری نیز آیفون ۶ ۶۴ گلد به همراه جعبه، فاکتور و کلیه لوازم جانبی به قیمت سه میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که در سایت دیوار J8 آکبند قیمتی حدود دو میلیون و ۷۵۰ تا سه میلیون تومان دارد. مثلا در میان آگهی‌های خرید و فروش گوشی موبایل J8 سامسونگ، یک مورد به قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. احتمالا حالا به این نتیجه رسیده‌اید که آکبند J8 به مراتب از کارکرده آیفون ۶ بهتر است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *