شرکت امنیتی سلبرایت مدعی هک اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال شد

به نقل از دیجیاتو

شرکت اسرائیلی سلبرایت در زمینه توسعه ابزارهای هک موبایل برای آژانس‌های اعمال قانون فعالیت کرده و مشتریانی از سراسر دنیا دارد. یکی از قوی‌ترین ابزارهای این شرکت Universal Forensic Extraction Device یا به اختصار UFED نام دارد و آنطور که در گزارش آمده به کمک آن می‌توان قفل تمام گوشی‌ها را باز و به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کرد. ابزار دیگر این شرکت Physical Analyzer نام داشته و برای سازمان دهی و پردازش داده‌های استخراج شده از گوشی‌ها استفاده می‌شود.

حالا شرکت سلبرایت از بروزرسانی دستگاه Analyzer خبر داده که به آن قابلیت رمزگشایی اطلاعات پیام رسان سیگنال را می‌دهد. سیگنال از یک سیستم رمزنگاری دوسویه متن باز به نام Signal Protocol استفاده می‌کند که تا پیش از این نفوذ به آن برای دسترسی به گفتگوها یا داده‌های به اشتراک گذاشته شده تقریباً غیرممکن تلقی می‌شد.

نمایی از مدل قدیمی UFED مربوط به سال ۲۰۱۶

فیسبوک و واتس‌اپ نیز از سیستم رمزنگاری سیگنال استفاده می‌کنند، با این تفاوت که سیگنال علاوه بر پیام‌ها، فایل‌ها را نیز رمزنگاری می‌کند بنابراین یکی از اپ‌های کاربردی برای خبرنگاران و البته خلافکاران است. سلبرایت در بیانیه خود می‌گوید: «خلافکاران به منظور در امان ماندن از پلیس از سیگنال برای برقراری ارتباط، ارسال فایل و بستن قراردادهای غیرقانونی استفاده می‌کنند. Physical Analyzer حالا دسترسی قانونی به داده‌های این اپ را امکان پذیر می‌کند.»

سلبرایت بیانیه دیگری منتشر و آن را به فاصله کوتاهی پاک کرد و در آن مدعی شد که با بررسی پروتکل رمزنگاری سیگنال توانسته به اطلاعات آن دسترسی پیدا کرده و «قفلش را بشکند».

بسیاری از شرکت‌ها و مدارس از ابزارهای شرکت سلبرایت استفاده می‌کنند. دستکم شش‌ بخش آموزش و پروش در ایالات متحده با بیش از ۶۰ هزار دانش آموز ابزارهای رمزگشایی این شرکت را سفارش داده‌اند و بیش از ۲ هزار نیروی پلیس در آمریکا از ابزارهای آن استفاده می‌کنند. سلبرایت در بیانیه خود اضافه می‌کند که تاکنون ۱۵۴ کشور فناوری‌های این شرکت را بکار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *