ثبت‌نام در ChatGPT بدون شماره موبایل ممکن شد

کاربران حالا می‌توانند فقط با ایمیل در ChatGPT ثبت‌نام کنند و به‌صورت صوتی با آن گفت‌وگو داشته باشند.

یکی از مشکلات ChatGPT حداقل برای کاربران ایرانی، ثبت‌نام از طریق شماره موبایل بوده است اما حالا امکان ثبت‌نام فقط با ایمیل فراهم شده است تا دیگر نیازی به خرید شماره مجازی وجود نداشته باشد. علاوه‌براین، امکان ارتباط صوتی با ChatGPT نیز اکنون به‌صورت رایگان در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است. طبق گفته OpenAI، با وجود این قابلیت کاربران می‌توانند روی آیکون هدفون نسخه موبایل ChatGPT ضربه بزنند و سپس از طریق صدای خود با این چت‌بات محبوب صحبت کنند و همچنین پاسخ‌های خود را به‌صورت صوتی دریافت کنند.

تاکنون برای ثبت‌نام و استفاده از ChatGPT باید از شماره تلفن خود استفاده می‌کردید که با وجود عدم پشتیبانی از شماره‌های داخلی، کاربران ایرانی قادر به استفاده مستقیم از ChatGPT نبوده‌اند. اما اکنون هنگام ثبت‌نام با صفحه زیر مواجه خواهید شد که در آن فقط به آدرس ایمیل خود نیاز پیدا خواهید کرد.

قابلیت ارتباط صوتی برای عموم کاربران ChatGPT منتشر شد

OpenAI اولین بار در مهرماه قابلیت ارتباط برقرارکردن با ChatGPT از طریق صدا و تصویر را فراهم کرده بود، اما این ویژگی ابتدا فقط برای کاربران پولی این سرویس ارائه شد. اکنون این شرکت از طریق حساب خود در ایکس اعلام کرده که این قابلیت در دسترس تمام کاربران قرار گرفته است.

ویژگی جدید ChatGPT در حالی به تمام کاربران ارائه شده است که در چند وقت گذشته خبر شوکه‌کننده اخراج ناگهانی مدیرعامل این شرکت، یعنی «سم آلتمن» منتشر شده بود. در همین رابطه، OpenAI در پست مربوط به عرضه عمومی قابلیت صوتی چت‌بات خود آن را با توجه به اتفاقات چند روز گذشته آزمایش کرده است. در این نسخه نمایشی، شخصی از ChatGPT سوال می‌کند: «شب طولانی برای تیم بوده و ما گرسنه هستیم. برای ۷۷۸ نفر چند پیتزا ۱۶ اینچی سفارش بدهم؟» این میزان، تقریباً تعداد کل کارمندان OpenAI هستند که اخیراً تهدید کرده بودند که اگر هیئت مدیره شرکت استعفا ندهند آن را ترک خواهند کرد.

«گرگ براکمن»، دیگر مدیر ارشد OpenAI که پس از برکناری آلتمن از سمت خود استعفا داده بود نیز نسبت به عرضه عمومی قابلیت صوتی ChatGPT واکنش نشان داد و نوشت: «این قابلیت را امتحان کنید – تجربه ChatGPT را کاملاً تغییر می‌دهد.»

حالا ساعتی پیش در خبری اعلام شد که سم آلتمن دوباره به‌عنوان مدیرعامل به OpenAI برمی‌گردد و احتمالاً گرگ براکمن هم او همراه او به شرکت برخواهد گشت.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط