دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد

اگر از جمله افرادی هستید که به طور مرتب در حین رانندگی از گوشی استفاده می کنید، دیگر با نصب دوربین های هوش مصنوعی قادر به چنین کاری نخواهید بود.

اگر چه همه می دانند که استفاده از گوشی در حین رانندگی خطرناک است، اما برخی افراد به این موضوع توجه نمی کنند. جریمه های کلان نیز نتوانسته جلوی افراد متخلف را در این زمینه بگیرد و حالا فناوری قصد دارد با چنین افرادی مقابله کند.

یک شرکت استرالیایی به نام Acusensus دوربین های جدیدی را بر مبنای فناوری هوش مصنوعی ابداع کرده که در تمامی شرایط آب و هوایی، در روز یا در شب و به صورت ۲۴ ساعته قادر به بررسی شرایط رانندگان هستند و اگر آنها را در حال استفاده از گوشی بیابند، اطلاعات مربوط به این موضوع را به طور رمزگذاری شده ذخیره کرده و برای پلیس ارسال می کنند تا قبض جریمه برای افراد متخلف صادر شود.

دوربین های مذکور از شش ماه قبل در حال آزمایش هستند و تا به حال از طریق آنها عملکرد ۸.۵ میلیون راننده بررسی و کنترل شده و از این طریق بیش از صدهزار راننده متخلف شناسایی شده اند. انتظار می رود این سیستم از سال ۲۰۲۳ برای کنترل ۱۳۵ میلیون راننده در استرالیا به کار گرفته شود.

افرادی که از طریق این دوربین های هوش مصنوعی به عنوان متخلف شناسایی شوند باید ۲۳۰ دلار جریمه پرداخت کنند و پنج امتیاز منفی نیز برای آنها منظور خواهد شد. دوربین های یادشده در کشورهایی مانند هند و کانادا نیز در حال آزمایش هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *