مدل جدید پلی‌استیشن ۵ با اندازه کوچک‌تر و دیسک درایو جداشدنی معرفی شد

مدل جدید پلی‌استیشن ۵ کوچک‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر از نسخه کنونی است و از ماه آینده میلادی وارد بازار آمریکا می‌شود.

سونی رسماً از مدل جدید پلی استیشن ۵ با بدنه کوچک‌تر و باریک‌تر رونمایی کرد. این کنسول که از ۱ ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، دارای دیسک درایو بلوری جداشدنی است. اگرچه سونی از نام خاصی برای نسخه جدید PS5 استفاده نکرده، اما می‌توان به‌نوعی آن را پلی استیشن ۵ اسلیم دانست.

پلی استیشن ۵ جدید نسبت به نسل قبلی‌اش کوچک‌تر، باریک‌تر و سبک‌تر است. حجم کلی این مدل نسبت به گذشته بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و وزن آن هم تا ۲۴ درصد کمتر شده است. درحالی‌که PS5 کنونی وزنی برابر ۳.۹ کیلوگرم دارد، وزن مدل جدید به ۳.۲ کیلوگرم می‌رسد.

ویژگی اصلی این مدل جدید دیسک درایو بلوری جداشدنی است که می‌توان با جداکردن آن، تنها از پنل عادی استفاده کرد. اگر نسخه دیجیتال را تهیه کنید، می‌توانید در آینده برای آن دیسک درایو بخرید.

مشخصات و قیمت مدل جدید پلی استیشن ۵

نسخه جدید PS5 در مدل استاندارد (شامل دیسک درایو) و دیجیتال از ماه آینده میلادی روانه بازار می‌شود. نسخه استاندارد پلی استیشن ۵ جدید با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار و نسخه دیجیتال با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. درصورتی‌که نسخه دیجیتال PS5 را بخرید، می‌توانید به‌صورت جداگانه برای آن دیسک درایو هم تهیه کنید؛ قطعه‌ای که قیمتش برابر ۷۹.۹۹ دلار خواهد بود.

مدل جدید پلی استیشن ۵ از دو پورت USB-C در بخش جلویی خود بهره می‌برد و دیگر خبری از پورت USB-A در این بخش نیست. این مدل با یک پایه افقی به فروش می‌رسد و البته یک پایه عمودی جدید هم در راه است. این پایه عمودی جدید با تمام مدل‌های PS5 سازگار است؛ اما باید با پرداخت ۲۹.۹۹ دلار، آن را به‌صورت جداگانه تهیه کنید.

سونی پلی استیشن ۵ جدید را در ماه آینده میلادی، یعنی نوامبر وارد بازار آمریکا خواهد کرد و به‌مرور‌زمان کاربران در سایر کشورها هم به آن دسترسی پیدا می‌کنند. به گفته سونی، پس از اتمام موجودی مدل‌های کنونی، نسخه جدید پلی استیشن ۵ تنها مدل موجود در بازار خواهد بود.

چندین ماه پیش از معرفی رسمی این کنسول، شاهد انتشار شایعات و گزارش‌ها درباره آن بودیم. این گزارش‌ها از توسعه PS5 جدید با دیسک درایو جداشدنی حکایت داشتند و حالا با چنین موضوعی روبه‌رو شده‌ایم. پس از این محصول، باید منتظر معرفی پلی استیشن ۵ پرو باشیم.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط