Sam Altman قبل از OpenAI نیز اخراج‌ شدن را تجربه کرده بود

اخراج ناگهانی سم آلتمن از OpenAI برای همه‌ی ما شوکه‌کننده بود، اما ظاهراً این نخستین بار نیست که آلتمن به‌یک‌باره اخراج می‌شود.

اخراج‌ شدن Sam Altman از OpenAI اتفاقی عجیب بود اما شواهد حاکی از آن است که سم ‌آلتمن در گذشته نیز طعم اخراج‌ را چشیده است.

Washington Post می‌گوید سم آلتمن در سال ۲۰۱۹ از شرکت وای کامبینیتر (Y Combinator) اخراج شده بود؛ گویا برکناری او توسط پاول گراهام، بنیان‌گذار شرکت، صورت گرفت.

پیش از این اعلام شده بود که آلتمن شخصاً از سمتش کناره‌گیری کرده است؛ در حالی که بر اساس مصاحبه‌ی واشنگتن‌پست با سه منبع آگاه، گراهام، بنیان‌گذار شرکت وای کامبینیتر، از بریتانیا تا سان‌ فرانسیسکو را پرواز کرده بود تا شخصاً آلتمن را اخراج‌ کند.

سم آلتمن هفته‌ی گذشته توسط یکی از همکاران نزدیکش در OpenAI اخراج‌ شد تا تاریخ بار دیگر برای او تکرار شود. بر اساس اطلاعات منتشر‌شده از گرگ براکمن، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت OpenAI، عامل اصلی اخراج آلتمن ایلیا سوتسکِوِر بود.

آلتمن که پس از مذاکرات فشرده بار دیگر به OpenAI بازگشت، به علت اینکه با هیئت‌مدیره صادق نبود، اخراج شده بود؛ هر‌چند که جزئیات دقیقی در این باره در دسترس نیست و گمانه‌زنی‌ها در حال افزایش است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط