امکان تگ کردن دستی چهره افراد در Google Photos فراهم شد

گوگل به تازگی انتشار قابلیت تگ کردن دستی چهره افراد در Google Photos را آغاز کرده است. این قابلیت در مرتب کردن آلبوم عکس کاربر بر اساس چهره افراد، کارایی فراوانی دارد. پس از آن که تعدادی از تصاویر یک فرد را تگ کردید، گوگل گروهی برای تصاویر فرد مورد نظر ایجاد می‌کند. با استفاده از این ویژگی جدید، فرد می‌تواند بلافاصله پس از گرفتن تصویر، چهره فرد را تگ کند تا بعدها دسترسی آسان‌تری به تصاویر مورد نظر خود داشته باشد.

تگ چهره افراد در Google Photos

Google Photos در تشخیص چهره دوقلوها، کودکان و حیوانات خانوادگی عملکرد چندان مناسبی ندارد؛ اما با استفاده از قابلیت تگ کردن چهره افراد، این اشتباهات به حداقل می‌رسند. در واقع شما می‌توانید تگ خودکار زده شده توسط سیستم را حذف و سپس به صورت دستی، تگ خود را اضافه کنید. البته این قابلیت همچنان بر اساس الگوریتم تشخیص چهره گوگل کار می‌کند. به عبارت دیگر، اگر این الگوریتم نتواند چهره فردی را در تصویر شناسایی کند، شما نیز نخواهید توانست چهره فرد را تگ کنید.

برای این که بدانید کدام چهره‌ها در تصویر توسط سیستم شناسایی شده‌اند، می‌توان هنگام مشاهده تصویر آن را به سمت بالا سوایپ کرد و یا از منوی سه نقطه‌ای بالای تصویر اطلاعات را مشاهده کرد. گوگل به‌روزرسانی مربوط به قابلیت جدید خود را به صورت سروری عرضه می‌کند و حتی اگر به آخرین نسخه از این نرم‌افزار آپدیت نکرده باشید، امکان بهره‌مندی از این قابلیت وجود دارد. به احتمال فراوان، به‌روزرسانی و دسترسی کامل به این قابلیت چند هفته‌ای به طول خواهد انجامید.

منبع:آیتی رسان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *