وزیر ارتباطات : افزایش ۱۰۰% تعرفه اینترنت را نمی‌پذیریم

به گفته زارع‌پور در صورت افزایش تعرفه اینترنت، بسته‌هایی در قالب هدیه به مردم داده می‌شود تا نیاز معمولشان تا پایان سال رفع شود.

وزیر ارتباطات تأکید کرد درخواست اپراتورها برای افزایش صد درصدی اینترنت را نمی‌پذیرند. به گفته وی در صورت تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت، این رشد تا سقف تورم سالانه خواهد بود.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به نامه اپراتورها به رئیس جمهور برای افزایش تعرفه اینترنت همراه گفت: «به هیچ وجه درخواست افزایش صد درصدی را نمی‌پذیریم و در شرایط فعلی کشور چنین چیزی امکان پذیر نیست.»

به گفته زارع‌پور، وزارت ارتباطات شرایطی را برای افزایش کیفیت شبکه در زمان مشخص به اپراتورها ابلاغ کرده است که درصورت پذیرش از سوی آنها، درباره درخواستشان تصمیم‌گیری خواهند کرد:

«البته تصمیم‌گیری در سقف تورمی که در کشور وجود دارد خواهد بود. ما بخش زیادی از استدلال‌هایشان (اپراتورها) را نپذیرفتیم. درباره هزینه‌هایی که گفتند هر چند که در این سال‌ها از سال ۱۳۹۶ به نوعی تعرفه‌ها دست نخورده، افزایش‌هایی در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و قیمت ارز داشتیم. جلساتی که سازمان تنظیم مقررات با اپراتورها داشت شرط و شروطی را برای افزایش پیش پای اپراتورها گذاشتیم و منوط به این کردیم کیفیت شبکه را به شکل ملموسی ارتقا دهند. ما دنبال سود اپراتور نیستیم به دنبال کیفیت شبکه هستیم، شرایطی را ابلاغ کردیم که اگر برای افزایش کیفیت شبکه در مدت زمان مشخص انجام دهند درباره درخواستشان تصمیم گیری میکنیم.»

او همچنین وعده داد اگر تعرفه اینترنت افزایش پیدا کند، احتمالاً بسته‌هایی را در قالب هدیه از اپراتورها برای مردم خواهد گرفت تا بتوانند تا پایان سال نیاز معقول خود را برطرف کنند.

زارع‌پور البته تأکید دارد که افزایش تعرفه‌ای خارج از چارچوب قانون رخ نمی‌دهد چرا که براساس مصوبه سال ۱۳۹۶، کف و سقفی برای تعرفه اینترنت تعیین شده است که درصورت تصمیم‌گیری، بسته‌های جدیدی در بین این سقف و کف تعریف خواهند شد. ناگفته نماند بر اساس قانون، قیمت هر سقف گیگابایت اینترنت موبایل از نوع آزاد برای سیم‌کارت‌های دائمی می‌تواند تا ۴۱,۰۰۰ و برای سیم‌کارت اعتباری تا ۶۲,۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شود

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط