لینکدین تا پایان ماه سپتامبر قابلیت استوری را از پلتفرم خود حذف می‌کند

لینکدین تا پایان ماه سپتامبر قابلیت استوری را از پلتفرم خود حذف می‌کند

لینکدین به دنبال اسنپ‌چت و اینستاگرام پارسال از قابلیت استوری رونمایی کرد، اما حالا از این ایده منصرف شده و به‌زودی می‌خواهد قابلیت اشتراک‌گذاری محتواهایی را که پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند، از این شبکه اجتماعی حذف کند.

مدیر ارشد محصول لینکدین، «لیز لی» به‌تازگی در پستی در این شبکه اجتماعی اعلام کرده بخش استوری طراحی شده بود تا راهکاری جذاب و سرگرم‌کننده برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه باشد. ولی با مطالعاتی که این شرکت پیرامون تعامل کاربران با این قابلیت انجام داده، لینکدین تصمیم گرفته که استوری‌ها را تا انتهای ماه سپتامبر (مهر) حذف کند و تمرکز خود را روی ویژگی جدیدتری بگذارد.

خانم لی اظهار می‌کند: «ما با توسعه بخش استوری تصور می‌کردیم که مردم نمی‌خواهند ویدیوهای عادی را در صفحه‌شان به اشتراک بگذارند. این راهکار موانعی را کاهش می‌داد که جلوی انتشار پست‌های جدید را می‌گیرند. ولی حالا معلوم شده که شما می‌خواهید ویدیوها ماندگاری داشته باشند تا با چارچوبی شخصی‌تر بتوانید داستان زندگی حرفه‌ای خود را تعریف کنید و شخصیت و تخصص‌تان را به نمایش بگذارید.»

مدیر لینکدین می‌گوید کاربران به دنبال روش‌های بیشتری برای اشتراک‌گذاری ویدیوهای جذاب با دنبال‌کنندگان خود هستند و نمی‌خواهند محتواهایشان پس از مدت مشخصی حذف شوند. در حال حاضر معلوم نیست که این شرکت از چه ویژگی جدیدی صحبت می‌کند، ولی باید منتظر راهکارهای جدیدی برای اشتراک‌گذاری ویدیو باشیم.

کاربران لینکدین تا ماه سپتامبر همچنان می‌توانند از قابلیت استوری استفاده کنند. ولی از ماه اکتبر امکان استفاده از این فرمت محتوایی دیگر در دسترس نخواهد بود. لینکدین اولین شبکه اجتماعی نیست که امسال از قابلیت استوری صرف‌نظر می‌کند. پیش‌تر توییتر هم ویژگی مشابه خود با نام Fleets را غیرفعال کرد چون فقط عده محدودی از کاربران از آن استفاده می‌کردند.

ولی از سوی دیگر، شبکه اجتماعی پرطرفدار تیک تاک اخیرا اعلام کرده که به دنبال پیاده‌سازی ویژگی استوری است. سایر پلتفرم‌های بزرگ مثل فیسبوک، واتس‌اپ، پینترست و یوتیوب هم همگی از ویژگی‌هایی شبیه استوری بهره می‌برند.

مطالب مرتبط