چگونه وب‌سایت‌های مخرب را در گوگل کروم گزارش کنیم

حالا گوگل امکان گزارش دادن وب‌سایت‌های مشکوک در کروم را خیلی سادهتر کرده است. وب‌سایت‌هایی که شما ممکن است بخواهید گزارش دهید شامل وب‌سایت‌های فیشینگ، سایتهای میزبان بدافزار و هر موضوعی است که جنبه کلاهبرداری در آن مشهود باشد. گوگل از این گزارش‌ها استفاده می‌کند تا وب‌سایت‌های مضر را برای همه مسدود کند. پس در ساخت دنیای مجازی امن‌تر مشارکت بیشتری داشته باشید.

این افزونه مرورگر رسمی‌ وب‌سایت‌های مضر را به Google Safe Browsing گزارش می‌دهد. این سرویسی است که توسط مرورگرهای وب مثل گوگل کروم، سفاری اپل و موزیلا فایرفاکس استفاده می‌شود تا به صورت فعال وبسایتهای مخرب را مسدود کند. هر زمان که شما یک وب‌سایت را بازدید می‌کنید، مرورگر وب شما بررسی می‌کند که آیا این سایت با فهرست سایت‌های بدنام مطابقت دارد یا خیر و در صورت مثبت بودن آن شما یک پیغام هشدار دریافت خواهید کرد. کار این سرویس چیزی شبیه به نرم افزارهای آنتی ویروس است با این تفاوت که تنها وب‌سایت‌های مخرب را مسدود می‌کند.

شما قبلا می‌توانستید با رفتن به صفحه گزارش فیشینگ گوگل وب‌سایت‌های مخرب را با وارد کردن آدرس آن گزارش کنید. اگر چه هنوز هم این کار قابل انجام است، اما حالا یک افزونه کروم منتشر شده است که این کار را خیلی سریع‌تر می‌کند.

برای استفاده از این افزونه، Suspicious Site Reporter را از Chrome Web Store دانلود و نصب کنید. بعد از نصب شما می‌توانید با کلیک روی آیکون پرچم در نوار ابزار کروم سایت مضر مورد نظر خود را گزارش کنید.

1_169

این افزونه به شما اجازه می‌دهد انتخاب کنید چه چیزی باید فرستاده شود. آدرس اینترنتی وب‌سایت مورد نظر و آدرس آی‌پی شما اجباری هستند، اما شما می‌توانید انتخاب کنید که یک اسکرین شات از این صفحه، محتوای DOM (تمام کدهای HTML درون این سایت) و زنجیره ارجاع (که نشان می‌دهد چگونه مسیر شما به این سایت مخرب ختم شده است) نیز ارسال شود.

گوگل می‌تواند از این گزارشات کاربران کروم برای مسدودسازی فعالانه این گونه وب‌سایت‌های مخرب برای همه کاربران استفاده کند. این شرکت این افزونه کروم را در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۹ منتشر کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *