اخبار جدیدرویداد ها

مستند HBO فاش کرد; پیتر تاد خالق بیت کوین است؟

مستند جدید HBO با عنوان «Money Electric: The Bitcoin Mystery» ادعا کرده که پیتر تاد، یکی از توسعه‌دهندگان شناخته‌شده بیت‌کوین، همان شخصیت مرموز “ساتوشی ناکاموتو” و خالق این ارز دیجیتال است.

این ادعا در حالی مطرح شده که تاد به‌طور قاطع آن را رد کرده و در مصاحبه‌ای با CNN مستند را به خطر انداختن امنیت خود متهم کرده است. او بارها در شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کرده که «من ساتوشی نیستم.»

مستند HBO به چه چیزی پرداخت ؟

کارگردان مستند HBO، کالن هابک، در مصاحبه‌ای با CNN گفت که انتظار چنین انکاری از سوی تاد را داشته، اما به صحت تحقیقات و نتایج مستند خود اطمینان دارد. این ادعا و واکنش‌های آن بحث‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به‌دنبال داشته است.

از سوی دیگر، حساب Bitmex Research نیز با انتشار مطلبی در پلتفرم ایکس، مدارک ارائه‌شده در مستند را به‌شدت نقد کرده و آن‌ها را “بی‌پایه و اساس” توصیف کرده است. آن‌ها تاکید کرده‌اند که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای اثبات اینکه پیتر تاد همان ساتوشی ناکاموتو است وجود ندارد.

مسئله هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو همچنان یکی از بزرگ‌ترین معماهای دنیای فناوری باقی مانده است. با توجه به ارزش چند میلیارد دلاری بیت‌کوین‌های مرتبط با ناکاموتو و ناپدید شدن او از فضای اینترنت در سال ۲۰۱۳، بسیاری در جستجوی پاسخ این معما هستند.

پیتر تاد که در زمان انتشار وایت‌پیپر بیت‌کوین توسط ناکاموتو تنها ۲۳ سال داشت، یکی از افراد فعال در صنعت ارزهای دیجیتال است و در پروژه‌های مختلفی از جمله مسترکوین و Dark Wallet نقش داشته است. مستند HBO مدعی است که تاد همان فردی است که به‌عنوان یک جوان نوآور، کد بیت‌کوین را نوشته، اما تاد بارها این ادعا را تکذیب کرده است.

مطالب پیشنهادی :

خالق بیت کوین کیست؟ ممکن است ساتوشی ناکاموتو باشد؟

خودرو برقی پراید به نام PridEV توسط تیم کیا با شتاب ۸ ثانیه ای

مک‌ بوک پرو M4 با قیمت ۷۵۰۰ دلار در روسیه!!

فروش یوبی‌ سافت ممکن است؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا