YouTube علیه آهنگ‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی موضع می‌گیرد

یوتیوب به بازیگران و نویسندگان اجازه درخواست حذف محتوایی را که با هوش مصنوعی ساخته شده است می‌دهد.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی YouTube، این سرویس اشتراک ویدیو اقدامات جدیدی را برای مبارزه با سوءاستفاده از هوش مصنوعی و اطلاعات نادرست حاصل از آن در برنامه دارد که طی ماه‌های آینده اعمال خواهند شد. سیاست‌های جدید، به شفافیت درباره‌ی فیلم‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی به خصوص دیپ‌فیک تأکید دارند.

یوتیوب امکان حذف محتوای ساخته شده با هوش مصنوعی یا هرگونه محتوای مصنوعی که صدا و چهره‌ی شخص را شبیه‌سازی کند، فراهم کرده است.

افراد می‌توانند از طریق فرایند درخواست، از یوتیوب بخواهند که اینگونه محتوا‌ها را حذف کند، اما یوتیوب هم آن‌ها را بر اساس قوانین خاصی حذف خواهد کرد؛ بدین صورت که بررسی می‌شود آیا این محتوا به‌طور قطعی برای سود بردن از آن است یا می‌تواند نوعی از محتوای طنز را شامل شود.

خوانندگان نیز می‌توانند درخواست حذف محتوا‌هایی را که از صدای آن‌ها تقلید و استفاده کرده‌اند ثبت کنند. این سیاست‌ها زمانی عملی می‌شوند که دیپ‌فیک‌‌ها به‌طور گسترده‌ مورد استفاده قرار گیرند؛ مانند زمانی که با هوش مصنوعی Civitai محتوای جنسی به‌صورت گسترده‌ای به اشتراک گذاشته می‌شد.

علاوه‌بر ساده‌سازی حذف این نوع محتوا‌، یوتیوب برچسب‌‌هایی را برای سازندگان محتوا در این سرویس ویدئو ارائه کرده و آن‌ها می‌توانند هنگام استفاده از محتواهای ساخته‌شده با هوش مصنوعی از این برچسب‌ها استفاده کنند تا با جریمه‌هایی نظیر حذف پست و بسته شدن حساب‌ کاربری خود مواجه نشوند.

یوتیوب می‌گوید که قبل از عرضه‌ی این امکانات، با سازندگان محتوا در این‌باره گفت‌و‌گو کرده است و آن‌ها را برای استفاده‌ی بهتر از این امکانات آماده می‌کند. از طرفی هنگامی که تولیدکننده‌ی محتوا از این برچسب‌ها استفاده می‌کند، بیننده روی گوشی یا دستگاه پخش‌کننده‌ی خود اعلانی مبنی‌بر استفاده از هوش مصنوعی در ساخت محتوای در حال پخش دریافت می‌کند.

موردی که در این‌باره برای یوتیوب مهم است، این است که حتی درصورت برچسب گذاری مناسب، اگر محتوای مدنظر حاوی صحنه‌ها یا اطلاعات نادرست و نگران‌کننده باشد، حذف خواهد شد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط