اندروید ۱۳ زمان بارگذاری بازی‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

اندروید ۱۳ زمان بارگذاری بازی‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد

بخش بزرگی از جامعه گیمرها را علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل تشکیل می‌دهند و گوگل در اندروید ۱۲ تلاش زیادی کرد تا تجربه بازی‌ها را برای بازیکنان ساده‌تر کند. حالا طبق شواهدی که به دست آمده، به نظر می‌رسد اندروید ۱۳ تا حد زیادی زمان بارگذاری‌ (Loading) بازی‌ها را کاهش خواهد داد.

وب‌سایت Esper در گزارش مفصلی که درباره تغییرات اندروید ۱۳ نوشته، توضیح می‌دهد که گوگل در سیستم عامل جدید خود روش تازه‌ای به نام setGameState را به GameManager API اضافه می‌کند که در صورت اجرا، باعث می‌شود بازی وضعیت فعلی خود را به گوشی اطلاع دهد. علاوه بر این، بازی همچنین می‌تواند اطلاعات مربوط به فرآیند بارگذاری را نیز به اشتراک بگذارد. سپس گوشی به صورت خودکار مطابق با اطلاعاتی که دریافت کرده و البته با استفاده از حالت جدید GAME_LOADING، می‌تواند عملکرد پردازنده خود را در صورت نیاز افزایش می‌دهد.

قابلیت جدید اندروید ۱۳ برای تولیدکنندگان است

گزارش در نکته مهم دیگری توضیح می‌دهد که تعیین تنظیم عملکرد پردازنده‌ها در هنگام فعال بودن این حالت، به عهده تولیدکنندگان خواهد بود.

از نظر تئوری، می‌توان گفت با وجود این قابلیت، بازیکنان کمتر با صفحه لودینگ بازی مواجه خواهند شد. بنابراین انتظار می‌رود که این قابلیت مورد پسند تولیدکنندگان قرار بگیرد، زیرا بسیاری از آن‌ها هم اکنون نیز برای کاهش زمان بارگذاری بازی‌ها در گوشی‌های خود تلاش می‌کنند و وجود یک قابلیت داخلی کمک زیادی به آن‌ها در این زمینه خواهد کرد.

در انتهای این گزارش توضیح داده شده که گوگل قصد دارد قابلیت جدید خود را در دسترس تمام گوشی‌هایی قرار دهد که از اندروید ۱۳ (و نسخه‌های جدیدتر) پشتیبانی می‌کنند.

گوگل با اندروید ۱۲ هم چندین ویژگی جدید برای گیمرها و توسعه‌دهندگان معرفی کرده بود. به عنوان مثال برخی گوشی‌های منتخب مانند سری پیکسل ۶، دارای ابزار جدید Game Dashboard هستند که دسترسی به ابزارهای مفیدی مانند میانبر اسکرین‌شات، ضبط صفحه، کلید DND و موارد دیگری را در حین بازی فراهم می‌کند.

 

منبع: دیجیاتو

 

آموزشگاه مهندسی عصر رایان شبکه

 

مطالب مرتبط