اخبار قدیمی

شرکت سیسکو دوباره هزاران نفر را اخراج میکند!

دور دوم اخراج ها در شرکت سیسکو

بر اساس گفته‌های افرادی که با این موضوع آشنا هستند، شرکت سیسکو در دور دوم اخراج‌ها در سال جاری، هزاران نفر دیگر را اخراج خواهد کرد زیرا این سازنده تجهیزات شبکه‌ای آمریکایی تمرکز خود را به حوزه‌های با رشد بیشتر، از جمله امنیت سایبری و هوش مصنوعی، معطوف می‌کند.

تعداد افراد تحت تأثیر این تصمیم ممکن است مشابه یا کمی بیشتر از ۴۰۰۰ کارمندی باشد که شرکت سیسکو در ماه فوریه اخراج کرد و احتمالاً این اعلامیه به زودی و همزمان با نتایج سه‌ماهه چهارم شرکت سیسکو ، به اطلاع عموم خواهد رسید. منابعی که مجاز به صحبت علنی در این باره نبودند، این اطلاعات را فاش کردند.

رویترز به طور انحصاری خبر اخراجی که شرکت سیسکو، مستقر در سن خوزه کالیفرنیا، در ماه فوریه اعلام کرده بود را گزارش کرد، پیش از آن که شرکت به طور رسمی آن را اعلام کند.

بر اساس گزارش سالانه شرکت سیسکو تا ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۸۴,۹۰۰ نفر کارمند داشته است. این تعداد شامل اخراج‌های فوریه نمی‌شود.

سیسکو به درخواست برای اظهار نظر بلافاصله پاسخ نداد. سهام این شرکت پس از گزارش اولیه رویترز در مورد اخراج‌ها، نزدیک به ۱٪ کاهش یافت. این سهام تا پایان معاملات روز پنجشنبه، بیش از ۹٪ کاهش یافته بود.

سیسکو که بزرگترین سازنده روترها و سوییچ‌هایی است که ترافیک اینترنت را هدایت می‌کنند، با تقاضای کم و محدودیت‌های زنجیره تأمین در کسب‌وکار اصلی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

این وضعیت شرکت را به سمت تنوع بخشی سوق داده است، مانند خرید ۲۸ میلیارد دلاری شرکت امنیت سایبری Splunk که در ماه مارس انجام شد. این خرید، وابستگی سیسکو به فروش یکباره تجهیزات را کاهش داده و کسب‌وکار اشتراک‌محور آن را تقویت می‌کند.

این شرکت تلاش کرده است تا محصولات هوش مصنوعی را در پیشنهادات خود بگنجاند و در ماه مه هدف ۱ میلیارد دلاری سفارش‌های محصولات هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ را تکرار کرد. در ماه ژوئن، سیسکو یک صندوق ۱ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های هوش مصنوعی مانند Cohere، Mistral AI و Scale AI راه‌اندازی کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که طی سال‌های اخیر ۲۰ خرید و سرمایه‌گذاری متمرکز بر هوش مصنوعی انجام داده است.

این اخراج‌ها آخرین موارد در صنعت فناوری هستند که امسال برای جبران سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در هوش مصنوعی، هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند.

طبق داده‌های وبسایت Layoffs.fyi که اخراج‌ها را رصد می‌کند، بیش از ۱۲۶,۰۰۰ نفر از آغاز سال تاکنون در ۳۹۳ شرکت فناوری اخراج شده‌اند.

اوایل ماه اوت، شرکت اینتل، سازنده تراشه، بیش از ۱۵٪ از نیروی کار خود، یا حدود ۱۷,۵۰۰ نفر را اخراج کرد تا کسب‌وکار تولیدی زیان‌ده خود را بهبود بخشد.

درباره نزول آزادی اینترنت در سال اخیر را مطالعه کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا