صفحه google.com هنوز هم در حالت ناشناس برای کاربران ایرانی در دسترس نیست

حدود ۶ ماه است که کاربران با IP ایران امکان استفاده از سرویس جست‌وجوی گوگل را ندارند و شرکت زیرساخت علی‌رغم وعده‌اش نتوانسته است این مشکل را رفع کند.

اگر VPN را خاموش کنید، وارد مرورگر گوگل کروم شوید و سپس، وارد New Incognito Window شوید می‌توانید سایت‌ها یا هر محتوایی را که مد نظر دارید جست‌وجو کنید و نتایج جست‌وجویتان را ببینید؛ اما کافی است google.com را در URL مرورگرتان جست‌وجو کنید تا ارور ۴۰۳ دریافت کنید.

گرفتن این خطا به‌دلیل استفاده از IP ایران است و اگر با VPN و تغییر IP در حالت ناشناس google.com را جست‌وجو کنید این خطا را مشاهده نخواهید کرد.

حالت ناشناس گوگل

ارور ۴۰۳ در جست‌وجوی google.com در حالت ناشناس

این موضوع اتفاق جدیدی نیست. چند ماهی است که کاربران با IP ایران امکان جست‌وجوی گوگل در حالت ناشناس را ندارند. ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در پستی که در شبکه اجتماعی ویراستی منتشر کرد از ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست‌وجوی خود برای کاربران ایرانی خبر داد.

مدیرعامل شرکت زیرساخت نوشت: «در چند روز گذشته شرکت گوگل در اقدامی غیرحرفه‌ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جست‌وجوی خود (google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نموده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این محدودیت‌ها به‌صورت تدریجی در حال گسترش است.»

جعفرپور در ادامه پست خود از تلاش برای خنثی‌ کردن این این محدودیت جدید از سوی متخصصین شرکت زیرساخت خبر داده بود اما با توجه به اینکه google.com در حالت ناشناس هنوز هم از دسترس کاربران با IP ایران خارج است، به نظر می‌رسد در حدود ۶ ماه گذشته این مشکل حل نشده است.

توضیح مدیرعامل شرکت زیرساخت درباره اختلال در حالت ناشناس گوگل

دلیل ایجاد این محدودیت برای کاربران ایرانی هنوز مشخص نیست و توضیح رسمی درباره آن اعلام نشده است. گفتنی است که در Window Incognito یا همان حالت ناشناس گوگل، مرورگر شما نمی‌تواند تاریخچه جست‌وجوهای شما، اطلاعات کوکی‌ها و سایت‌ها و اطلاعاتی را که در فرم‌های مختلف وارد می‌کنید ذخیره کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط