اخبار جدیدرویداد ها

LUMO هلند صندوق ۱۰۰ میلیون یورویی برای استارتاپ‌های تأثیرگذار اروپایی راه‌اندازی کرد.

این صندوق به دنبال استارتاپ‌هایی است که فناوری‌هایی را توسعه می‌دهند که با اهداف توسعه پایدار (SDGs) سازمان ملل متحد همسو باشد.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری ریسک هلندی، LUMO Labs، در حال راه‌اندازی یک صندوق جدید به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو برای استارتاپ‌های فناوری تأثیرگذار در اروپا است.

صندوق جدید Rise بر اساس استراتژی سرمایه‌گذاری موجود LUMO Labs، به دنبال استارتاپ‌هایی خواهد بود که فناوری‌های نوظهوری را توسعه می‌دهند که با اهداف توسعه پایدار (SDGs) سازمان ملل متحد همسو باشند.

این فناوری‌ها شامل هوش مصنوعی، بلاک‌چین، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هستند. کاربرد این فناوری‌ها باید به حوزه‌های تمرکز LUMO Labs بر اهداف توسعه پایدار مانند سلامت و رفاه خوب، آموزش باکیفیت، شهرها و جوامع پایدار، و اقدام در برابر تغییرات آب و هوا، خدمت کند.

صندوق Rise همچنین هدف‌گذاری برای تنوع منطقه‌ای بیشتر را فراتر از هلند، آلمان و بلژیک که LUMO Labs بیشتر در آن‌ها فعال است، دنبال خواهد کرد. تیم سرمایه‌گذاری اکنون تمرکز خود را بر کشورهای اسکاندیناوی، کشورهای بالتیک، اسپانیا و پرتغال گسترش داده است. استارتاپ‌های سایر کشورهای اروپا نیز می‌توانند برای دریافت سرمایه درخواست دهند.

این صندوق در نظر دارد در طی چهار سال آینده در حدود ۳۰ تا ۳۵ استارتاپ فناوری تأثیرگذار سرمایه‌گذاری کند. استارتاپ‌های منتخب همچنین به برنامه مربیگری LUMO دسترسی خواهند داشت که هدف آن بهینه‌سازی ایجاد ارزش اقتصادی و حداکثر کردن تأثیرات زیست‌محیطی و اجتماعی شرکت‌ها مطابق با اهداف صندوق است.

بسیاری از طرف‌ها از جمله سرمایه‌گذاران فردی، دفاتر خانوادگی، مؤسسات مالی و سازمان‌های توسعه منطقه‌ای هلند مانند BOM و Oost NL، سرمایه‌گذاری در صندوق Rise را تعهد کرده‌اند.LUMO Labs در سال ۲۰۱۶ توسط اندی لورلینگ و سوین باکس تأسیس شد. این دو نفر صندوق اول را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کردند. از آن زمان، LUMO Labs در ۲۳ استارتاپ تأثیرگذار و فناوری عمیق سرمایه‌گذاری کرده است، مانند Alphabeats، Enliven و Hulo.

به گفته لورلینگ، چالش‌های زیادی وجود دارد که استارتاپ‌ها می‌توانند به آن‌ها بپردازند، از جمله شهری‌سازی و کمبود فزاینده آب قابل شرب تا جمعیت پیر و کمبودهای بهداشتی.او به TNW گفت: «ما دوست داریم شاهد کارآفرینانی باشیم که جرأت کافی برای کار سخت و دستیابی به اهداف جسورانه‌ای که برای شرکت خود تعیین کرده‌اند، داشته باشند.

آزمایشگاه‌های LUMO (LUMO Labs) یک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک در هلند است که به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فناوری تأثیرگذار و عمیق (deep tech) تمرکز دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ توسط اندی لورلینگ و سوین باکس تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به دنبال حمایت از استارتاپ‌هایی است که فناوری‌های نوآورانه و تأثیرگذار را توسعه می‌دهند.

ویژگی‌های کلیدی LUMO Labs:

صندوق جدید Rise:

    • LUMO Labs اخیراً صندوق جدیدی به نام Rise Fund به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو راه‌اندازی کرده است.
    • این صندوق به دنبال سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های فناوری تأثیرگذار در اروپا است که با اهداف توسعه پایدار (SDGs) سازمان ملل متحد همسو باشند.
    • فناوری‌های مورد نظر شامل هوش مصنوعی (AI)، بلاک‌چین، اینترنت اشیاء (IoT)، واقعیت مجازی (VR)، و واقعیت افزوده (AR) هستند.

تمرکز بر اهداف توسعه پایدار:

  • این صندوق به دنبال استارتاپ‌هایی است که فناوری‌های آن‌ها به حوزه‌های خاصی از اهداف توسعه پایدار، مانند سلامت و رفاه، آموزش باکیفیت، شهرها و جوامع پایدار، و اقدام در برابر تغییرات آب و هوا، کمک کند.

تجربه گذشته:

  • از زمان تأسیس، LUMO Labs صندوق اول خود را در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرده و تاکنون در ۲۳ استارتاپ تأثیرگذار و فناوری عمیق سرمایه‌گذاری کرده است، مانند Alphabeats، Enliven، و Hulo.

اهمیت LUMO Labs:

LUMO Labs با تمرکز بر فناوری‌های نوآورانه و تأثیرگذار و تأمین سرمایه برای استارتاپ‌ها، به دنبال ایجاد تغییرات مثبت و پایدار در سطح جهانی است. این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها به رشد استارتاپ‌ها کمک می‌کند بلکه به حل مشکلات جهانی و پیشبرد اهداف توسعه پایدار نیز کمک خواهد کرد.

 درباره دولت هلند، سامسونگ را ۴۵ میلیون دلار جریمه کرد بیشتر بدانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا