دولت هلند، سامسونگ را ۴۵ میلیون دلار جریمه کرد

دولت هلند، سامسونگ را ۴۵ میلیون دلار جریمه کرد

سامسونگ به دلیل افزایش قیمت تلویزیون‌های خود، از طرف نهاد‌های نظارتی هلند به پرداخت ۳۹ میلیون یورو (معادل ۴۵ میلیون دلار) جریمه محکوم شده است.

سامسونگ با قیمت‌گذاری‌ بالا برای تلویزیون‌های خود بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷) در فروشگاه‌های مختلف باعث شده است مشتریان هزینه بیشتری برای تلویزیون‌های این برند بپردازند.

به گزارش Gizmochina، به نظر می‌رسد غول فناوری کره جنوبی، فروشندگان آنلاین تلویزیون‌های خود را برای افزایش قیمت تحت فشار قرار داده است؛ این اقدام طبق قوانین نهاد نظارت بر مصرف‌کنندگان و بازار (ACM) در هلند غیر قانونی تلقی می‌شود.

بررسی‌‌های این نهاد نشان داد که سامسونگ علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ آنلاین، خرده‌فروشان تلویزیون‌های این برند را برای افزایش قیمت این محصول تحت فشار گذاشته است.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ به فروشندگانی که قیمت‌گذاری پایین‌تر از خواسته سامسونگ داشتند، پیام‌هایی در راستای افزایش قیمت‌ها ارسال کرده است. کارمندان سامسونگ ادعا می‌کنند که این پیام‌ها تنها به‌عنوان توصیه ارسال شده است؛ اما نهاد‌های نظارتی بازار معتقدند که پیام‌ها را می‌توان هشداری برای متعهد نبودن به قوانین همکاری با این شرکت دانست و سامسونگ حتی به شکایت خرده‌فروشان از افزایش قیمت نیز واکنش نشان داده است.

این مستندات را ACM از پیام‌های واتساپ و ایمیل‌های ارسال‌شده توسط سامسونگ به خرده‌فروشان جمع‌آوری کرده است. مارتین اسنوپ، مدیرعامل ACM، در این‌باره گفت:

رفتار سامسونگ رقابت را در سطح خرده‌فروشی را مخدوش کرده و منجر به افزایش قیمت برای مصرف‌کنندگان شده است.

سامسونگ اتهام واردشده را قبول ندارد و معتقد است که تمام قوانین رقابتی را رعایت کرده. این شرکت اعلام کرده است که هرگونه اقدامات قانونی لازم را برای تبرئه شدن انجام خواهد داد.

شما درباره قیمت‌گذاری تلویزیون‌های سامسونگ چه دیدگاهی دارید؟ آیا سامسونگ تبرئه خواهد شد؟

منبع: Zoomit

اموزش دوره +Network

مطالب مرتبط