اخبار قدیمی

تویوتا قصد دارد یک کارخانه باتری برای خودروهای لکسوس بسازد

خودروهای لکسوس

توکیو، ۲۶ ژوئیه (رویترز) – شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا موتور (۷۲۰۳.T) قصد دارد یک کارخانه باتری برای خودروهای برقی در استان جنوب غربی فوکوئوکا بسازد و باتری‌های آن را به یک کارخانه که خودروهای لوکس برند لکسوس تولید می‌کند، عرضه کند. این خبر را روزنامه اقتصادی نیکی روز جمعه گزارش داد.

این خودروساز بزرگ جهانی به دنبال این است که جزیره کیوشو، جایی که فوکوئوکا در آن قرار دارد، را به عنوان بخش مرکزی زنجیره تأمین خود برای خودروهای برقی و یک پایگاه صادراتی برای آسیا تبدیل کند، این روزنامه افزود.

یک سخنگوی تویوتا اعلام کرد که شرکت از این گزارش مطلع است، اما هنوز چیزی در این زمینه اعلام نکرده است. او افزود که تویوتا در حال انجام اقداماتی برای تقویت ظرفیت تولید باتری خودروهای برقی خود است. تویوتا خودروهای لکسوس را در کارخانه میاتا، یکی از کارخانه‌های تابعه خود، تویوتا موتور کیوشو، تولید می‌کند.

تویوتا

این خودروساز پیشتر اعلام کرده بود که از سال ۲۰۲۶ خودروهای برقی با باتری‌های نسل جدید را به صورت جهانی معرفی خواهد کرد، که توسط واحد متمرکز بر خودروهای برقی آن، BEV Factory، تولید خواهند شد.

هدف این کارخانه جدید، حمایت از تولید خودروهای برقی است، که بخشی از تلاش‌های برای افزایش تولید خودروهای سازگار با محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است. تویوتا می‌خواهد جزیره کیوشو، که فوکوئوکا در آن واقع است، به یک قطب مرکزی در زنجیره تأمین خودروهای برقی و همچنین یک پایگاه صادراتی برای بازارهای آسیایی تبدیل شود.

این پروژه توسط شرکت Primearth EV Energy، یکی از زیرمجموعه‌های که در تولید باتری‌های خودروهای هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام برقی تخصص دارد، اجرا خواهد شد. همچنین تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳.۵ میلیون خودروی برقی بفروشد، و حدود نیمی از این خودروها توسط واحد BEV Factory، واحدی متمرکز بر تولید خودروهای برقی، ساخته خواهند شد.

هدف‌گذاری کرده است تا تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳.۵ میلیون خودروی برقی بفروشد، که کمی کمتر از نیمی از آن‌ها توسط واحد BEV Factory تولید خواهند شد. این شرکت در سال ۲۰۲۳، ۱۰۴,۰۰۰ خودروی برقی فروخت.

بر اساس گزارش نیکی، میزان سرمایه‌گذاری تویوتا برای کارخانه باتری و تاریخ شروع ساخت آن هنوز نهایی نشده است. این روزنامه نگفته است که اطلاعاتش را از کجا به دست آورده است.

روزنامه اشاره کرده که این کارخانه توسط Primearth EV Energy، یکی دیگر از شرکت‌های تابعه تویوتا که در ساخت باتری برای خودروهای هیبریدی، هیبریدی شارژی و کاملاً برقی تخصص دارد، اداره خواهد شد.

 درباره دسترسی فناوران به اینترنت آزاد اینجا کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا