محکومیت به هفت فقره جرم سنگین؛ آب در دهان «سلطان رمزارز» خشکید

 

بر اساس رأی هیئت‌منصفه‌ی دادگاه، سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار صرافی سقوط‌کرده‌ی FTX، مرتکب هفت فقره جرم سنگین شده است.

هیئت‌منصفه‌ی دادگاه پس از بررسی شواهد و اسناد موجود اعلام کرد سم‌ بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی FTX، مرتکب هفت فقره کلاهبرداری و توطئه شده است.

بر اساس گزارش New York Times، بنکمن‌فرید که زمانی با القابی مثل سلطان رمزارز و وارن بافت جوان شناخته می‌شد، ممکن است ۱۱۰ سال زندانی شود. او در تمامی اتهاماتش مجرم شناخته شده است.

بنکمن‌فرید اواخر سال ۲۰۲۲ در کشور باهاما دستگیر شد و زمان زیادی نگذشته بود که شاهد استرداد او به ایالات متحده بودیم.

پرونده‌ی سنگین بنکمن‌فرید، پس از سقوط صرافی بزرگ FTX به راه انداخته شد. وزارت دادگستری ایالات متحده در تحقیقات اولیه متوجه شد که FTX به‌صورت غیرقانونی از دارایی کاربرانش برای سرمایه‌گذاری‌های متفرقه استفاده کرده و میلیاردها دلار در اختیار شرکت Alameda Research قرار داده است.

وکلای وزارت دادگستری آمریکا در روند رسیدگی به پرونده‌ی بنکمن‌فرید استدلال کردند که او با سوءاستفاده از دارایی کاربرانش، توانسته است جلوی توقف فعالیت‌های Alameda Research را بگیرد. بنکمن‌فرید بنیان‌گذار اصلی Alameda Research بود، اما در ظاهر بین این شرکت و FTX هیچ ارتباطی وجود نداشت.

با مشخص‌شدن نظر نهایی هیئت‌منصفه، حالا بنکمن‌فرید باید تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ (۹ فروردین ۱۴۰۳) منتظر بماند تا قاضی لوئیس کپلن رأی نهایی را صادر کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط