ارزان‌ترین اشتراک سرویس پخش موسیقی Apple Music حذف شد

ارزان‌ترین طرح اپل موزیک، یعنی Voice Plan که ماهانه ۹ دلار هزینه دارد، دیگر قابل دسترس نیست.

اپل موزیک (Apple Music) به‌تازگی ارزان‌ترین طرح خود، یعنی Voice Plan را تعطیل کرده است. اشتراک مذکور که در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد، فقط ۵ دلار در ماه هزینه دارد و تجربه گوش دادن به آهنگ‌ها از طریق Siri را فراهم می‌کند. در واقع، با این طرح، کاربران از طریق دستورات صوتی خود می‌توانند به آهنگ‌های مدنظرشان دسترسی پیدا کنند.

در حالی که اپل متوقف‌شدن این طرح را به‌طور رسمی اعلام نکرده است، در صفحه پشتیبانی خود به موارد زیر اشاره می‌کند:

«از ماه نوامبر، اپل طرح Apple Music Voice را متوقف خواهد کرد. ما با ویژگی‌هایی مانند صدای فضایی فراگیر، ارائه همزمان متن آهنگ‌ها، ویژگی‌های مربوط به کاوش و مرور و مواردی دیگر، بر ارائه بهترین و قوی‌ترین تجربه ممکن از موسیقی برای مشتریان خود متمرکز شده‌ایم.»

دلیل احتمالی کنار گذاشتن طرح اپل موزیک

اولین گزارش‌ها در این رابطه پس از انتشار نسخه بتای iOS 17.1 منتشر شده بود و در آن زمان برخی توسعه‌دهندگان کدهایی را پیدا کرده بودند که متوقف‌شدن این طرح در آینده را نشان می‌دادند. با این حال، هنوز مشخص نیست که اپل چرا تصمیم به متوقف‌کردن این طرح گرفته است اما می‌توان حدس زد که احتمالاً طرح Voice Onlyو محدودیت‌های آن برای کاربران چندان جذاب نبوده است.

علاوه بر این، اگر هم‌اکنون از طرح Voice Plan اپل موزیک استفاده می‌کنید، غول سازنده آیفون تمدید خودکار آن را متوقف خواهد کرد. البته همچنان می‌توانید تا از دیگر طرح‌های Apple Music استفاده کنید.

با حذف طرح Voice Plan، حالا مقرون‌به‌صرفه‌ترین طرح سرویس پخش موسیقی اپل، سطح دانشجویی آن است که ماهانه ۵.۹۹ دلار هزینه دارد و البته فقط برای دانشجویان در دسترس است. کوپرتینویی‌ها در ژوئن سال ۲۰۲۲ قیمت طرح Apple Music Student و در اکتبر سال ۲۰۲۲ هزینه طرح‌های Individual و Family را افزایش داده‌اند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط