تاریخ معرفی هدست واقعیت مجازی Samsung مشخص شد؟

این احتمال وجود دارد که هدست واقعیت مجازی سامسونگ موسوم‌ به Samsung XR در کنار گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی شود.

سامسونگ اوایل سال جاری اعلام کرد با همکاری گوگل و کوالکام، دستگاه واقعیت ترکیبی جدیدی عرضه خواهد کرد. انتظار داریم این محصول با هدست ویژن پرو اپل که چندماه پیش معرفی شد، رقابت جدی داشته باشد. درحالی‌که غول فناوری کره‌ی جنوبی چارچوب زمانی خاصی برای معرفی هدست XR خود اعلام نکرده، طبق گزارش‌ها احتمال دارد محصول مورد اشاره را در کنار گوشی تاشدنی گلکسی زد فلیپ ۶ معرفی کند.

گزارش نشریه‌ی‌ JoongAng نشان می‌دهد هدست XR را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد که با چارچوب زمانی گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ مطابقت دارد. ظاهراً اولین نسل هدست XR با اسم رمز Infinite شناخته می‌شود و تولید اولیه‌اش به ۳۰ هزار دستگاه محدود شده است.

جهت یادآوری، سامسونگ فقط ۳۰ هزار دستگاه از اولین نسل گلکسی فولد عرضه کرد. اکنون با معرفی محصولاتی مثل ویژن پرو اپل و کوئست ۳ متا، رقابت در بازار واقعیت ترکیبی واقعاً جذاب شده است.

سامسونگ برای سیستم‌عامل هدست XR با گوگل و برای پردازنده این محصول با کوالکام وارد همکاری شده است. یکی از کارشناسان داخلی این شرکت ادعا کرد سامسونگ دیسپلی و سامسونگ الکترونیکس قرارداد فناوری نمایشگر را برای هدست XR امضاء کرده‌اند. سامسونگ الکترونیکس در ۳۱ اکتبر اعلام کرد پتنت‌های مربوط به OLED on Silicon (OLEDoS) را دراختیار سامسونگ دیسپلی قرار خواهد داد. این شرکت همچنین گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ اعلام کرد به تقویت تحقیق‌وتوسعه‌ در واحد XR، سلامت دیجیتال و پرداخت‌های دیجیتال ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی سال ۲۰۲۶ به ۱۵۱ میلیارد دلار افزایش یابد و همه‌ی شرکت‌های بزرگ خواهان سهمی از این بازار سودآور هستند. درحالی‌که اپل ویژن پرو پیشرفته‌ترین هدست واقعیت ترکیبی موجود در بازار محسوب می‌شود، هنوز عرضه نشده و ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد.

قیمت هدست واقعیت مجازی متا کوئست ۳ نیز ۵۰۰ دلار است و طبق برخی شایعات، انتظار می‌رود هدست سامسونگ XR با قیمت بالاتر از کوئست ۳ و کمتر از ویژن پرو عرضه شود. به‌هرحال، موفقیت هدست XR می‌تواند به کیفیت تصویر، رابط کاربری و در دسترس بودن محتوا ازجمله بازی، برنامه و رسانه بستگی داشته باشد.

پروفسور کیم سانگ گیون از دانشگاه کیونگ هی می‌گوید در عصر گوشی هوشمند، چیزی که موفقیت یا شکست گلکسی و گوشی آیفون را تعیین کرد، پلتفرم و توزیع محتوا بود. محتوا همان چیزی است که تجربه‌ی مشتری را برای دستگاه‌های XR نیز تعیین می‌کند. افزایش رقابت نرم‌افزاری و رسانه‌، کلید موفقیت در بخش واقعیت ترکیبی خواهد بود.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط