تحقیق جدید اپل از وجود مشکلات جدی در شنوایی افراد جامعه خبر می‌دهد

اپل با استفاده از اپلیکیشن Research خود دست به انجام تحقیقات مفیدی در جوامع آمریکایی زده است. این شرکت تحقیقی را برای ارزیابی سلامت گوش شهروندان ایالات متحده انجام داده و می‌خواهد مردم را به مراقبت بیشتر از سلامت شنوایی خود تشویق کند.

به نقل از دیجیاتو تحقیق اپل با همکاری دانشکده سلامت عمومی دانشگاه میشیگان انجام شده و یافته‌های آن با برنامه «Make Listening Safe» سازمان بهداشت جهانی به اشتراک گذاشته می‌شود. «رن مینگوی» دستیار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید:

«ناشنوایی و کم‌شنوایی می‌تواند به طرق مختلف روی افراد اثر بگذارد، و هدف ما معطوف‌سازی توجهات در سطح تصمیم‌گیران و عموم مردم نسبت به اهمیت سلامت شنوایی است. ما مردم را به برداشتن گام‌های مناسب برای مراقبت از شنوایی و در صورت نیاز دریافت خدمات درمانی لازم تشویق می‌کنیم.»

تحقیق اپل تاکنون متوجه شده که ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان آن روزانه به‌طور متوسط در معرض اصواتی هستند که صدای آن‌ها بیشتر از حدود توصیه‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است. ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در حال حاضر مشغول کار در مکان‌های پرسروصدا هستند یا قبلا در چنین مکان‌هایی کار می‌کردند. به‌علاوه، ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان در مقایسه با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دارای شکلی از کم‌شنوایی هستند، و ۱۰ درصد آن‌ها در مواجهه با نویز دچار کم‌شنوایی می‌شوند.

احتمالا مهم‌ترین بخش از یافته‌های این تحقیق مربوط به ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان می‌شود که گوششان در هر هفته چندین بار سوت می‌کشد. این اتفاق می‌تواند یکی از نشانه‌های آسیب شنوایی باشد. «ریک نیتزل»، استاد علوم بهداشت محیط در دانشکده سلامت عمومی دانشگاه میشیگان می‌گوید:

«ما یک سال پس از آغاز مطالعات شنوایی اپل، اطلاعات قابل توجهی را درباره مواجهه‌ی روزانه با نویز و اثرات این مواجهه‌ها بر حس شنوایی شرکت‌کنندگان خود به دست آورده‌ایم. ابعاد و اندازه این تحقیق ملی بی‌سابقه است. حتی در طول دوران همه‌گیری، وقتی همه مردم در خانه حضور دارند، هنوز شاهد مواجهه‌ی ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان با سطوح بالایی از اصوات محیطی هستیم. نتایج این تحقیق می‌تواند به درک بهتر ما از مواجهه با اصواتی کمک کند که به‌صورت بالقوه خطرناک‌اند، و کمک کند تا روش‌های موثری را برای مراقبت از شنوایی افراد پیدا کنیم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *