Amazon هوش مصنوعی رقیب میدجرنی و DALL-E را رونمایی کرد

ابزار هوش مصنوعی آمازون موسوم‌به تایتان، متن را به عکس با کیفیت استودیویی تبدیل می‌کند و رقیبی برای نمونه‌های موجود ازجمله DALL-E محسوب می‌شود.

آمازون برای رقابت با ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده‌ی تصویر، از مدل جدیدی به نام Titan Image Generator رونمایی کرد. این ابزار می‌تواند متن ورودی کاربر را به تصاویر واقعی با کیفیت استودیویی تبدیل کند و برای جلوگیری از سوگیری، لایه‌های محافظتی دارد.

تایتان برنامه یا وب‌سایت مستقلی نیست و درواقع ابزاری محسوب می‌شود که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت برنامه‌های تولیدکننده‌ی تصویر بهره ببرند. توسعه‌دهندگان برای استفاده از مدل هوش مصنوعی آمازون، به اکانت Amazon Bedrock نیاز دارند.

سوامی سیواسوبرامانیان، معاون پایگاه داده، تجزیه‌وتحلیل و یادگیری ماشینی AWS پیش‌نمایشی از مدل Titan Image Generator به‌نمایش گذاشت و به‌توانایی‌های فناوری مذکور برای ساخت تصاویر و حتی تغییر پس‌زمینه اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد مدل هوش مصنوعی مورد اشاره برای کاربران سازمانی درنظر گرفته شده و مثل DALL-E یا میدجورنی تمرکز ویژه‌ای بر مصرف‌کنندگان عادی ندارد.

همه‌ی تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی تایتان آمازون، به‌طور خودکار با واترمارک نامرئی برچسب‌گذاری می‌شوند. واسی فیلومین، معاون هوش مصنوعی مولد در AWS به Verge گفت این اقدام بخشی از تعهدات داوطلبانه‌ای است که شرکت متبوعش در ماه جولای با کاخ سفید امضاء کرد.

فیلومین در بخشی از توضیحاتش گفت: «ما راهی برای علامت‌گذاری تصاویر تولید‌شده با تایتان نیاز داشتیم که با عکس اصلی تداخل نداشته باشد و از طرفی نتوان آن را برش داد یا فشرده‌سازی کرد.» او در ادامه تأیید کرد واترمارک‌های اعمال‌شده روی تصاویر ساخته‌شده با تایتان، فقط به فراداده‌های فایل آن محدود نمی‌شوند.

نمونه عکسی که با هوش مصنوعی آمازون تایتان ساخته شده است

آمازون API خاصی طراحی کرده که می‌تواند منبع تصویر مورد نظر کاربران را بررسی کند. واترمارک یا شناسایی محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی، بخش کلیدی دستور اجرایی دولت بایدن درمورد هوش مصنوعی است. شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و ادوبی برای رسیدگی به این موضوع، از سیستم اعتبارسنجی (C2PA) بهره می‌برند.

سیواسوبرامانیان همچنین توضیحاتی درمورد سایر مدل‌های تایتان ازجمله Titan Text Lite ارائه داد که درواقع مدلی سبک‌تر برای تولید متن است. آمازون مدل Text Express را نیز برای استفاده‌های بزرگ‌تر مثل چت‌بات‌های هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

آمازون متعهد شده تا غرامت کپی‌رایت را به مشتریانی مدل‌های خانواده‌ی تایتان ازجمله سرویس تبدیل متن به عکس پرداخت کند. این شرکت همچنین برای افرادی که از مدل‌های تایتان برای ساخت برنامه‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌برند، حمایت قانونی درنظر گرفته است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط