از تغییر تصاویر تا ترجمه فایل‌های صوتی؛ ادوبی از چندین ابزار هوش مصنوعی رونمایی کرد+ویدیو

کنفرانس Max ادوبی به‌تازگی برگزار شده است که در جریان آن چند ابزار هوش مصنوعی این شرکت نمایش داده شده است.

ادوبی در جریان کنفرانس Max خود چندین ابزار و ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به Project Stardust و یک ارتقاءدهنده ویدیو اشاره کرد.

ابزار های هوش مصنوعی ادوبی

هفته گذشته از طریق یک ویدیو شاهد اولین رونمایی از Project Stardust بودیم و اکنون قابلیت‌های بیشتری از این ابزار هوش مصنوعی مشخص شده است. این ابزار به‌طور خودکار می‌تواند اشیاء موجود در تصاویر را شناسایی کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا آن‌ها را حذف یا با اشیاء دیگری جا‌به‌جا کنند. پس‌زمینه پشت اشیاء حذف‌شده نیز به‌طور خودکار کامل خواهد شد تا با محیط اطرافش مطابقت داشته باشد.

Project Primrose دیگر ابزار هوش مصنوعی ادوبی به حساب می‌آید که اساساً یک لباس تعاملی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا درست مانند یک صفحه نمایش، الگوها و تصاویری را روی بدن خود نشان دهند.

ادوبی از ابزار هوش مصنوعی بعدی خود که Project Poseable نام دارد به‌عنوان یک موفقیت در زمینه مدل‌های تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی یاد کرده است. Project Poseable به مدل‌های تبدیل متن به تصویر ادوبی اجازه می‌دهد تا با مدل‌های سه‌بعدی تعامل داشته باشند و در نهایت برای تأثیرگذاری بر تصویر نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با آپلود تصاویر دوبعدی، کاراکترهای سه‌بعدی را نمایش دهند.

Project Dub Dub Dub با نام عجیب خود، یکی از چشم‌گیرترین ابزارهای هوش مصنوعی مربوط به صدا است. این ابزار می‌تواند صداهای ضبط‌شده یا ویدیوهای کاربران را به زبان‌های بسیار زیادی دیگری ترجمه کند و در عین حال صدای اصلی گوینده را حفظ کند. در ویدیو زیر نحوه کارکرد این ابزار را می‌توانید مشاهده کنید:

در نهایت، Project See Through آخرین ابزاری است که ادوبی در کنفرانس خود آن را به نمایش گذاشته است.

احتمالاً شما نیز تابه‌حال از پشت یک پنجره شیشه‌ای عکاسی کرده‌اید و به‌دنبال راه ساده‌ای بوده‌اید تا انعکاس‌های آزاردهنده شیشه را از عکس حذف کنید. Project See Through با همین هدف طراحی شده است و ادوبی توضیح می‌دهد که با کمک این ابزار، فرآیند حذف انعکاس شیشه بسیار آسان شده است. این قابلیت احتمالاً در آینده به برنامه‌هایی مانند فتوشاپ یا ادوبی اکسپرس اضافه خواهد شد که قابلیت‌های زیادی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط