با این نرم افزار می‌توانید حافظه‌های رم DDR5 و تراشه‌های DRAM خراب را شناسایی کنید

اگر در خرید حافظه رم و تشخیص سلامت آن دچار شک و تردید هستید، این بار هم فناوری به کمک شما آمده، شرکت PassMark Software قصد دارد به زودی آپدیت جدید برنامه MemTest86 را منتشر کند که شما را در تشخیص ماژول حافظه و تراشه معیوب راهنمایی می‌کند.

PassMark Software، شرکت سازنده ابزار تشخیص حافظه MemTest86، بروزرسانی کاربردی را در ابزار خود معرفی نموده که به طور ‌ویژه برای حافظه‌های DDR5 ساخته شده است. اکنون کاربران می‌توانند اطلاعات بصری ماژول‌های حافظه معیوب را در این برنامه مشاهده نمایند. همچنین ابزار MemTest86 به نوبه خود به کاربران این اجازه را می‌دهد که ماژول‌های خراب واقع در بلوک‌های حافظه جداگانه را ردیابی کنند.

البته آپدیت کردن برنامه  MemTest86تنها امکان تشخیص دستگاه خراب را برای ماژول و DRAM حافظه‌های DDR5 به ارمغان می‌آورد.

در همین رابطه PassMark Software  در توییتر با اعلام کردن «دوران جدیدی از تست حافظه در MemTest86 در راه است» بیان کردکه:

ویژگی جدید، شناسایی مستقیم ماژول حافظه و تراشه خراب را در سیستم‌های مبتنی بر فناوری حافظه DDR5 امکان پذیر می‌کند. نمونه‌ای از نرم افزار به‌روز شده ارائه شده است که ماژول حافظه Crucial DDR5-4800 و نحوه ظاهر شدن یک خطا برای کاربران را نشان می‌دهد.تشخیص رم معیوب

آخرین‌ آپدیت نرم افزار MemTestX86 PassMark Software در ژانویه گذشته‌ بود. از طرفی پیش‌بینی‌ می‌شود‌ که آپدیت جدید‌ تقریباً همزمان با عرضه خصوصیت ها و آپدیت‌های جدی پلتفرم دسکتاپ اینتل و AMD در سه ماهه آخر‌ سال ۲۰۲۲ نمایان شود‌ .

پیش‌بینی‌ می‌شود‌ شرکتPassMark Software ورژن v10 برنامهMemTestX86 را تا دو هفته دیگه ، همزمان با جدیدترین تولیدات AMD و اینتل ارائه خواهد کرد‌ .

در تاپیک توییتر ، این شرکت‌ تعریف کرده  که سیستم‌ مرجع‌ در عکس‌های مرتبط به تست‌ شامل‌ حافظه‌ DDR5 شده است و یک مادربرد Z690 با پردازنده Alder Lake به همراه یک رم DDR5 DIMM در وضعیت دو کاناله نیز در اختیار‌ دارد‌ .

 

احتمالاً بزرگترین مانع‌ برای این شرکت‌ ، فعال‌ کردن رمزگشایی نشانی ذهن می باشد . برا حل کردن این بحث ، آن‌ها مجبور شدند برنامه را مهندسی واژگونکنند؛ کاری‌ که تکمیل‌ آن بیش‌از‌ سه ماه طول کشید تا از جدیدترین سازگاریDDR5 پشتیبانی‌ نماید .

در حال‌ حاضر ، کاربران‌ می‌توانند بیلد فعلی‌ ۹ .۴ ۱۰۰۰ را به طور رایگان‌ در سایت ComputerBase بارگیری نمایند، منتها این ورژن فاقد پشتیبانی‌ از ویژگی‌ تشخیص‌ رم خراب‌ که در مورد‌ آن گفتگو کردیم.

منبع:shahrsakhtafzar

مطالب مرتبط