گوگل بخش نمایش اخبار را با کمک توییتر بهبود می‌بخشد

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در تلاش است تا پلتفرم جستجوی خود را به یک مکان محبوب برای کاربرانی که به‌ دنبال خبرهای روز یا پادکست‌های زنده هستند تبدیل کند. غول جستجوی اینترنت برای انجام این کار از قدرت توییتر بهره گرفته است.

گوگل در سال‌های اخیر، هنگام جستجو برای آخرین رویدادها، مجموعه‌ای از تیترها و تصاویر را در بالای نتایج جستجو نمایش می‌دهد. بنا به اعلام بلومبرگ، نمایندگان گوگل تأیید کرده‌اند که این شرکت در حال کار روی بهبود بخش خبرهای این پلتفرم است و قصد دارد در مورد موضوعات مهم مثل رویدادهای ورزشی، جوایز یا بلایای طبیعی، اطلاعات و قابلیت‌های بیشتری به کاربران ارائه بدهد.

به گزارش گیزچاینا، گوگل و فیسبوک در تلاش‌اند تا خبرهای به‌روز را به کاربران خود ارائه بدهند؛ اما پلتفرم توییتر یکی از موفق‌ترین نمونه‌های موجود در این زمینه محسوب می‌شود. غول جستجوی اینترنت از چند سال پیش از این موضوع اطلاع پیدا کرد و در سال ۲۰۱۵ توافق‌نامه‌ای با توییتر به امضاء رساند که به این شرکت اجازه می‌داد توییت‌های مرتبط را در بالای نتایج جستجو نمایش بدهد.

گوگل بر اساس این اطلاعات، در حال آزمایش قابلیت جدیدی برای ارائه‌ی رویدادهای خبری به‌روز است. البته تاکنون جزئیات زیادی در مورد این قابلیت در دسترس نیست.

شرکت یادشده پس از پاندمی کرونا مجبور شد فرمت کلی نتایج جستجو را تغییر بدهد تا بدین ترتیب، مرتبط‌ترین تصاویر و منابع خبری در دید کاربران قرار بگیرد. این شرکت حالا تصمیم گرفته است از این استراتژی در سایر موضوعات خبری نیز بهره ببرد. گوگل و توییتر هنوز در مورد این همکاری هیچ توضیحی ارائه نکرده‌اند.

پایان پشتیبانی گوگل از اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت از چند سال قبل رفته‌رفته توجه خود را از مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلورر به مرورگر مدرن و پیشرفته‌ی اج معطوف کرده است. اج اکنون از موتور کرومیوم بهره می‌برد. «میخ بعدی» در تابوت اینترنت اکسپلورر این است که گوگل پشتیبانی سرویس جستجوی خود را از این مرورگر متوقف کرده.

آخرین نسخه‌ی اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۱۳ در ویندوز ۸٫۱ عرضه شد. گوگل سرانجام در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت پشتیبانی از این مرورگر را خاتمه بدهد و به همین دلیل اکنون فقط اطلاعات پایه‌ای این سرویس در مرورگر یادشده نمایش داده می‌شود. البته این بدان معنا نیست که امکان استفاده از گوگل در اینترنت اکسپلورر به‌طور کامل غیر ممکن شده است؛ اما کاربران با جستجو در این پلتفرم فقط می‌توانند اطلاعات پایه‌ای را مشاهده کنند و از امکانات ساده‌ی گوگل بهره ببرند.

مالته اوبل، یکی از برنامه‌نویسان گوگل، در این رابطه اعلام کرده است که شرکت متبوعش یک ارزیابی داخلی انجام داده و در نتیجه آن مشخص شد که این مرورگر قدیمی ارزش پشتیبانی و استفاده از منابع گوگل را ندارد. البته امکان استفاده از قابلیت‌های پایه‌ای گوگل همچنان روی اینترنت اکسپلورر وجود دارد؛ اما کاربران نمی‌توانند از امکانات به‌روز و جدید این پلتفرم جستجو بهره ببرند.

منبع: ZOOMIT

آموزش دوره مایکروسافت

مطالب مرتبط