تراشه A15 Bionic در نسل جدید آیپد مینی سرعت کمتری نسبت به آیفون ۱۳ دارد

اپل برای آیفون ‍۱۳ و آیپد مینی ۶ از تراشه A51 Bionic استفاده کرده، با این حال به نظر می‌رسد این چیپ یک تفاوت بزرگ در این محصولات دارد. در حالی که فرکانس A15 در آیفون حداکثر به ۳.۲ گیگاهرتز می‌رسد، در نسل جدید آیپد با حداکثر فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز روبه‌رو هستیم که به معنای قدرت پایین‌تر خواهد بود، البته در دنیای واقعی با تفاوت چندانی مواجه نمی‌شویم.

بر اساس اطلاعات بنچمارک گیک‌بنچ ۵، آیپد مینی ۶ در آزمون‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازات ۱۵۹۵ و ۴۵۴۰ را کسب کرده، در حالی که میانگین امتیاز آیفون ۱۳ پرو ۱۷۳۰ و ۴۶۶۰ بوده است. در نتیجه این تبلت کوچک ۲ تا ۸ درصد قدرت کمتری نسبت به مدل‌های آیفون ۱۳ دارد.

در حال حاضر مشخص نیست که چرا اپل سرعت کلاک تراشه A15 را روی آیپد مینی پایین آورده است، اما اکثر کاربران احتمالا در زمان استفاده از این دستگاه با مشکلی روبرو نمی‌شوند. آیپد مینی جدید با همین تراشه در زمان انجام عملیات‌های تک هسته‌ای حداکثر ۴۰ درصد و در زمان انجام عملیات‌های چند هسته‌ای تا ۷۰ درصد سریع‌تر از نسل‌ قبلی آیپد مینی است که از تراشه A12 استفاده می‌کرد.

آیپد مینی ۶ هم‌اکنون قابل سفارش است و رسما از جمعه هفته آینده مصادف با ۲ مهر به بازار می‌آید. از دو روز پیش نتایج بنچمارک‌های آیفون روی گیک‌بنچ و آنتوتو هم منتشر شده که از قدرت بسیار بالای این تلفن‌های هوشمند خبر می‌دهند.

اپل سه‌شنبه هفته پیش با برگزاری رویدادی به نام «کالیفرنیا استریمینگ» از چند محصول جدید از جمله خانواده آیفون ۱۳، آیپد مینی و اپل واچ سری ۷ پرده برداشت. آیپد مینی جدید نمایشگر ۸.۴ اینچی دارد که نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

این دستگاه از ۵G پشتیبانی می‌کند و دارای درگاه USB-C است. حسگر اثر انگشت به زیر دکمه پاور منتقل شده و دیگر خبری از دکمه هوم در آیپد مینی نیست. این دستگاه در مدل پایه وای فای با قیمت ۴۹۹ دلار به بازار می‌آید.

 

منبع: Digiato

آموزش MCSE 2016

مطالب مرتبط