اخبار جدیدشبکه اجتماعی

ایکس در برزیل رفع فیلتر شد !

«الکساندر دومورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل، سه‌شنبه به آژانس مخابراتی آناتل (Anatel) این کشور دستور داد ظرف ۲۴ ساعت آینده شبکه اجتماعی ایکس را دوباره در دسترس قرار دهد؛ زیرا این شرکت «تمام شرایط لازم برای بازگشت فعالیت خود را برآورده کرده است».

ورج در گزارش خود توضیح داد Anatel اکنون این موضوع را به ۲۰ هزار ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی برزیل اعلام می‌کند تا محدودیت‌های تعریف‌شده طی ماه گذشته برای X را حذف کنند.

در پاسخ به این گزارش، یکی از حساب‌های متعلق به ایکس در این شبکه اجتماعی نوشت:

«ایکس به بازگشت به برزیل افتخار می‌کند. در کل این فرایند، دسترسی ده‌ها میلیون برزیلی به پلتفرم غیرقابل‌جایگزین ما بسیار مهم بود. ما هر جایی که فعالیت می‌کنیم، به دفاع از آزادی بیان در چارچوب قانون ادامه خواهیم داد.»

حواشی ایکس در برزیل

ایکس در برزیل

در ماه گذشته، دومورائس، قاضی ارشد برزیل، با تهدید ایکس به این شبکه اجتماعی ۲۴ ساعت مهلت داده بود نماینده قانونی در این کشور منصوب کند. دستور قاضی چند روز پس از آن صادر شده که ایکس تهدید کرده بود دفترش در برزیل را تعطیل می‌کند.

چالش ایکس در برزیل به حمله هزاران نفر از حامیان رئیس‌جمهور سابق آن، «ژائیر بولسونارو»، در اوایل سال ۲۰۲۳ به ساختمان‌های دولتی مربوط می‌شود. پس از این اتفاق، دومورائس از ایکس خواسته بود حساب برخی کاربران را تعلیق کند، دستوری که ایلان ماسک با آن مخالفت کرده بود و همین اتفاق باعث شد قاضی دومورائس تحقیقاتی را از سربگیرد.

درنهایت، دستور فیلترینگ ایکس در برزیل در برزیل ۱۰ شهریورماه صادر شد. استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای متعلق به ایلان ماسک که در برزیل نیز فعالیت دارد، ابتدا با این دستور مخالفت کرد اما نهایتاً مجبور شد فیلترکردن ایکس را بپذیرد.

البته ایکس ممکن بود کمی زودتر در برزیل دوباره در دسترس بگیرد؛ زیرا این پلتفرم هفته گذشته جریمه‌هایش را پرداخت کرده بود اما پس از آن دادگاه گفت X جریمه خود را به بانک اشتباهی پرداخت کرده و بازگشت این پلتفرم چند روز دیگر به تأخیر افتاد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا