برای اولین بار تراکنش دوج کوین بدون اینترنت و از طریق ارتباطات رادیویی انجام شد

بر اساس اعلام یکی از توسعه‌دهندگان دوج کوین، آن‌ها اخیرا توانسته‌اند یک تراکنش DOGE را از طریق رادیو بر روی پروتکلی به نام Radio Doge انجام دهند. طرفداران این پروتکل می‌گویند Radio Doge دسترسی به دوج کوین را برای کسانی ممکن می‌کند که تحت پوشش اینترنت قرار ندارند.

در تاریخ جمعه ۲ اردیبهشت اولین تراکنش دوج کوین از طریق ارتباطات رادیویی با کمک شبکه ماهواره‌ای استارلینک انجام شد. «میچی لومین»، توسعه‌دهنده دوج‌کوین ساعتی بعد این خبر را در توییتی به اطلاع علاقه‌مندان رساند. او نوشت: «سلام. دوباره خوابم می‌آید، بنابراین زیاد حرف نمی‌زنم. ما ۴.۲۰۶۹ دوج کوین را با کتابخانه libdogecoin و رادیو به ۸۱۰ مایل (۱۳۰۰ کیلومتر) آن‌طرف‌تر ارسال و بعد با استارلینک اطلاعات را در شبکه اصلی ثبت کردیم.»

دوج‌کوین اولین رمزارزی نیست که با رادیو ارسال می‌شود. پیش‌تر کاربران توکن‌هایی مثل بیت کوین را بدون اینترنت جابه‌جا کرده بودند. «سم پترسون»، مدیر ارشد عملیات OB1 قبلا در سال ۲۰۱۹ گفته بود که رادیو نسبت به شبکه‌های نظیر-به-نظیر (P2P) اینترنت حالت نظیر-به-نظیر بیشتری دارد. چون کامپیوترها در اینترنت بر اساس دستگاه‌ها و ارتباطات میان آن‌ها ساخته می‌شوند و ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند.

دوج کوین برای مناطق محروم از اینترنت

در تراکنشی که توسط میچی لومین و دوستانش فرستاده شد، از فناوری رادیویی کم‌هزینه یا HF/LoRaWAN در ترکیب با شبکه ماهواره‌ای استارلینک استفاده شد. یکی از طرفداران دوج‌کوین در توییتی در این باره نوشت: «اولین تراکنش بدون اینترنت با استفاده از Radio Doge رقم خورد. چقدر شگفت‌انگیز! Radio Doge دسترسی به دوج‌کوین را برای کسانی فراهم می‌کند که تحت پوشش اینترنت قرار ندارند.»

هم‌بنیان‌گذار پروژه دوج کوین چندی قبل اعلام کرده بود که درآمد خاصی از این پروژه نداشته و مجموعا ۳ هزار دلار به دست آورده است. او مدعی شد که اگر ساعات کار روی این پروژه را در نظر بگیریم، این رقم به حداقل حقوق دریافتی هم نمی‌رسد.

 

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط