یوتیوب بالاتر از نتفلیکس، بهترین منبع ویدیویی نوجوانان است

نظرسنجی بانک سرمایه‌گذاری پایپر سندلر نشان می‌دهد نوجوانان در ایالات‌متحده از یوتیوب بیشتر از نتفلیکس استفاده می‌کنند.

براساس نتایج نظرسنجی بانک پایپر سندلر، نوجوانان در ایالات متحده به‌جای نتفلیکس، بیشتر ویدیوهای مورد نیازشان را در یوتیوب تماشا می‌کنند.

نوجوانان شرکت‌کننده در نظرسنجی پایپر سندلر اعلام کرده‌اند ۲۹٫۱ درصد از زمانی که هرروز صرف تماشای ویدیو می‌کنند را در یوتیوب می‌گذرانند. این یعنی سهم سرویس اشتراک‌گذاری ویدیوی متعلق به گوگل برای اولین‌بار از سهم ۲۸٫۷ درصدی نتفلیکس پیشی گرفته است. مدت تماشای ویدیو در یوتیوب با شروع فصل بهار افزایش یافت و تقریباً یک‌ درصد اضافه شد و ازطرف دیگر سهم نتفلیکس بیش‌از دو درصد کاهش پیدا کرد.

گزارش CNBC، رقابت رو به‌ افزایش در فضای کسب‌وکارهای استریم را نشان می‌دهد و همچنین به جایگاه قدرتمند یوتیوب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان رایگان ویدیوی آنلاین، به‌خصوص میان نوجوانان اشاره دارد.

تحلیلگران پایپر سندلر می‌گویند:

ما نمی‌دانیم افزایش سهم یوتیوب نتیجه‌ی تغییر عادات مصرف‌کننده است یا خیر؛ زیرا به‌نظر می‌رسد محتواهای یوتیوب با گذشت زمان درحال بهتر شدن هستند و صنعت استریم هم رقابتی‌تر می‌شود.
– تحلیلگران پایپر سندلر

پایپر سندلر از سال ۲۰۰۱ در هر سال دوبار نظرسنجی بین نوجوانان آمریکایی برگزار می‌کند تا برندها، ابزارها، اسنک‌ها و رستوران‌های موردعلاقه‌ی آن‌ها را بیشتر بشناسد. نظرسنجی پاییز امسال میان بیش‌از ۹۰۰۰ نوجوان از سرتاسر ایالات‌متحده و در ماه سپتامبر برگزار شد. میانگین سنی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور نیز کمتر از ۱۶ سال بود.

برخی سرمایه‌گذاران باور دارند درک اینکه نوجوانان چگونه پول خرج می‌کنند به شناسایی روندها در کل اقتصاد کمک می‌کند.

یوتیوب و نتفلیکس ازنظر تعداد تماشای روزانه‌ی ویدیو، دو شرکت پیشرو بازار هستند. براساس نظرسنجی پایپر سندلر، Hulu با سهم ۷ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد. نتایج نظرسنجی مذکور نشان داد نوجوانان نسبت‌به فصل بهار زمان کمتری را صرف تماشای تلویزیون کابلی، HBO Max و Hulu کرده‌اند.

پایپر سندلر، یوتیوب و نتفلیکس را با تیک‌تاک مقایسه نمی‌کند و درعوض پلتفرم‌ اجتماعی چینی را با برنامه‌هایی مثل اینستاگرام و اسنپ‌چت مورد مقایسه قرار می‌دهد.

نظرسنجی پایپر سندلر نشان داد تیک‌تاک، شبکه‌ی اجتماعی موردعلاقه‌ی ۳۸ درصد نوجوانان آمریکایی است، درحالی‌که اینستاگرام ازنظر استفاده‌ی ماهانه پیشتاز بازار است. تحلیلگران اعلام کردند نوجوانانی که در نظرسنجی شرکت کردند روزانه حدود ۴ ساعت‌ونیم از زمان خود را در پلتفرم‌های اجتماعی صرف می‌کنند که نسبت‌به آمارهای گذشته افزایش یافته است.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط