کارمند دولت ایالات متحده به استخراج غیر قانونی ارزهای دیجیتال متهم شد

یک کارمند دولت ایالات متحده به اتهام نصب غیر قانونی ۴۶ واحد سخت‌افزاری در محل کار خود برای استخراج ارزهای دیجیتال، ممکن است به ۱۵ سال حبس محکوم شود.

کریستوفر ناپلس، سرپرست IT دفتری به نام ریورهد سنتر در سافولک نیویورک است و به گزارش کوین تلگراف، با سوءاستفاده از موقعیت خود و به‌صورت غیر قانونی، تجهیزاتی جهت استخراج ارزهای دیجیتال در این دفتر  نصب کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که در AP News منتشر شد، ناپلس اعتراف کرده است که ۴۶ دستگاه برای استخراج رمزارزها در قسمت‌های مختلف این شرکت از جمله پنل دیواری برق بلااستفاده یا زیر کف‌پوش اتاق جاسازی کرده است.

استخراج رمزارزها فرایندی بسیار پرهزینه است که به تجهیزات سخت‌افزاری خاصی نیاز دارد؛ این فرایند علاوه بر افزایش مصرف برق و هزینه‌، گرمازایی قابل توجهی به همراه دارد.

یکی از وکلای محلی به نام تیموتی سینی، در این بیانیه اظهار کرد:

با توجه به مقدار قابل توجه برق مصرفی هنگام فرایند استخراج ارزهای دیجیتال، ماینرها باید قبل از شروع نحوه تأمین و پرداخت برق مصرفی و انرژی لازم برای سرمایش سخت‌افزار را در نظر بگیرند. ناپلس نحوه پرداخت این هزینه‌ها را به دوش مالیات‌دهندگان انداخته بود.

اقدامات ناپلس باعث افزایش شش هزار دلاری هزینه برق مصرفی سافولک شده است و به همین دلیل، دادگاه او را به اتهامات حقوقی مختلفی از جمله سرقت اموال گران‌بها متهم کرده است.

دادگاه ناپلس را تا زمان نهایی شدن تحقیقات بدون وثیقه آزاد کرده است؛ اما در صورت اثبات، این اقدام غیر قانونی می‌تواند تا ۱۵ سال حبس برای کریستوفر ناپلس به همراه داشته باشد.

تیموتی سینی در نشست خبری روز چهارشنبه اعلام کرد:

ما نمی‌پذیریم افرادی که برای دولت کار می‌کنند، پول مالیات‌دهندگان را به سرقت ببرند و از آن در راستای منافع شخصی خود استفاده کنند.

به نظر شما برای فردی که با استفاده از سرمایه ملی برای منافع شخصی ارز دیجیتال استخراج می‌کند، چه جریمه‌ای مناسب است؟

مطالب مرتبط