اینستاگرام قابلیت زمان‌بندی لایو و حالت تمرین را به پلتفرم خود اضافه کرد

اینستاگرام قابلیت زمان‌بندی لایو و حالت تمرین را به پلتفرم خود اضافه کرد

اینستاگرام دو قابلیت جدید به بخش لایو اضافه کرد. این شبکه‌ی اجتماعی اکنون امکان زمان‌بندی و استفاده از حالت تمرین را برای افرادی که از لایو استفاده می‌کنند فراهم کرده است.

اینستاگرام برای رفع نیاز کاربرانی که از بخش لایو استفاده می‌کنند، چند ابزار جدید آماده کرده است. اکنون کاربران می‌توانند برنامه‌ی زمانی لایو‌های خود را تا ۹۰ روز آینده تعیین کنند. بدین ترتیب پیش از شروع لایو می‌توان دنبال‌کنند‌ه‌ها و افراد دیگر را از شروع لایو مطلع کرد. این شبکه‌ی اجتماعی یک ویژگی جدید به‌ نام «حالت تمرین» را هم به پلتفرم خود اضافه کرده است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد پیش از شروع لایو برنامه‌ریزی‌شده‌، به جمع بینندگان بپیوندند تا از اتصال، نورپردازی و موارد دیگر اطمینان حاصل کنند.

به گزارش تک‌کرانچ، اینستاگرام در مورد قابلیت‌های جدید این پلتفرم گفت:

اضافه شدن قابلیت برنامه‌ریزی ویدئوهای زنده در اینستاگرام باعث می‌شود این پلتفرم هم‌تراز شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله یوتیوب و تیک‌تاک قرار بگیرد.

یوتیوب از مدت‌ها قبل، ابزارهایی در دسترس کاربرانش قرار داده است که امکان زمان‌بندی ویدئوهای زنده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند مخاطبان بیشتری برای تماشا جذب کنند. یوتیوب در سال ۲۰۱۸ قابلیت دیگری اضافه کرد که به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد فیلم‌های از پیش‌ ضبط‌شده‌ی خود را از طریق سرویس پرمیرز به مخاطبان ارائه بدهند و به ویژگی‌هایی مثل امکان دسترسی به سوپر چت و برنامه‌ریزی زمان پخش ویدئو دسترسی داشته باشند. امکان ارائه‌ی پیش‌نمایش برای ویدئوها از دیگر قابلیت‌های یوتیوب است.

بخش لایو فیسبوک نیز از چند سال قبل، ابزارهایی مثل قابلیت برنامه‌ریزی، بازاریابی و لابی‌های پیش از پخش زنده را در دسترس کاربران قرار داده است.

تیک‌تاک نیز امسال مجموعه‌ای از ابزارهای مخصوص تولیدکنندگان محتوا ارائه کرد که شامل قابلیت زمان‌بندی ویدئوهای لایو این شبکه‌ی اجتماعی بود.

اینستاگرام می‌گوید ابزار زمان‌بندی لایو در سراسر جهان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. افراد می‌توانند پس از تنظیم زمان‌بندی ویدئوهای زنده، محتوای مورد نظر را مستقیما از طریق پست‌های معمولی و بخش استوری برای دنبال‌کنندگان خود به‌ اشتراک بگذارند. دنبال‌کنندگان نیز می‌توانند از ابزارهای تنظیم یادآوری برای اطلاع از زمان پخش ویدئوهای لایو اینستاگرام بهره ببرند.

اینستاگرام قابلیت زمان‌بندی لایو و حالت تمرین را به پلتفرم خود اضافه کرد

اینستاگرام در حالی ویژگی‌های جدید را به پلتفرم خود اضافه کرده است که تب‌وتاب زیادی در اجرای ویدئوهای زنده در سراسر جهان وجود دارد. بزرگ‌ترین رقیب اینستاگرام در این زمینه تیک‌تاک است که بخش ویدئوهای زنده را به یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های پلتفرمش تبدیل کرده است. کاربران هنگام گشت‌وگذار در محتوای تیک‌تاک، می‌توانند ویدئوهای زنده‌ی در حال پخش را نیز مرور کنند. این شبکه‌ی اجتماعی اخیرا روش جدیدی برای مرور ویدئوهای زنده بر اساس دسته‌بندی ارائه کرده است که کاربران برای بهره بردن از آن می‌توانند از دکمه‌ی Explore (کاوش) استفاده کنند.

اینستاگرام در روزهای اخیر، استراتژی ویدئویی خود را نیز تغییر داده است. این شبکه‌ی اجتماعی به‌تازگی اعلام کرده که از نام تجاری IGTV صرف‌ نظر خواهد کرد و در عوض، ویدئوهای طولانی این بخش را با ویدئوهای دیگر در بخش خوراک محتوایی، ادغام خواهد کرد. بخش جدید IGTV به استثنای ویدئوهای کوتاه Reels، میزبان همه‌ی ویدئوهای منتشرشده در اینستاگرام از جمله ویدئوهای زنده است.

البته محتوای Reels همچنان در اپلیکیشن اصلی اینستاگرام در یک بخش جداگانه نمایش داده می‌شود. قابلیت برنامه‌ریزی ویدئوهای زنده از امروز برای کاربران سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت. اینستاگرام اعلام کرده است که امکان استفاده از ویژگی «حالت تمرین» را هم به‌زودی فعال خواهد کرد.

منبع: zoomit

آموزش دوره +Network

نظر شما در مورد قابلیت‌های جدید اینستاگرام چیست؟

مطالب مرتبط