مدیران اپل از علت عدم استفاده از فیس آیدی و نمایشگر لمسی در مک‌بوک پرو جدید می‌گویند

دو تن از مدیران اپل در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال به برخی سوالاتی که پیرامون مک‌بوک پرو جدید وجود دارد، پاسخ داده‌اند. آن‌ها درباره عدم تجهیز این لپ‌تاپ‌ها به فیس آیدی و نمایشگر لمسی توضیح داده‌اند.

یکی از بزرگترین انتقادات کاربران به مک‌بوک پرو جدید فقدان فیس آیدی است. چند ماه پیش در گزارشی گفته شده بود که این فناوری در آینده به مک‌بوک می‌آید، اما مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با وجود برخورداری از ناچ، فاقد فیس آیدی هستند. «تام باگر»، معاون بازاریابی آیپد و مک می‌گوید استفاده از تاچ آیدی در مک‌ها آسان است چون دست کاربران مدام روی کیبورد قرار دارد.

تاچ آیدی در مک در سمت راست کیبورد قرار گرفته و کاربر به راحتی با قرار دادن انگشت روی این حسگر می‌تواند هویت خود را به سیستم بشناساند. ولی چنانچه فیس آیدی هم روی این دستگاه ارائه می‌شد، افراد خیلی آسان‌تر می‌توانستند قفل دستگاه را باز کنند، چون هر بار که می‌خواهند از لپ‌تاپ استفاده کنند، صورت خود را در مقابل دوربین آن قرار می‌دهند.

دیگر سوالی که مدت‌هاست درباره مک‌بوک‌ها وجود دارد استفاده از پنل لمسی روی این دستگاه است. کارشناسان می‌گویند اگر مک‌بوک به نمایشگر لمسی مجهز شود، وجود آیپد دیگر توجیه چندانی نخواهد داشت. «جان ترنوس»، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل می‌گوید این قابلیت چیزی نیست که اپل نیاز به آن را احساس کرده باشد. ترنوس ادامه می‌دهد:

«ما با آیپد بهترین کامپیوتر لمسی دنیا را داریم که به بهترین نحو برای این منظور بهینه‌سازی شده است. مک هم به بهترین نحو برای دریافت ورودهای غیرمستقیم بهینه‌سازی شده است. فکر نمی‌کنیم که دلیلی برای تغییر این رویه وجود داشته باشد.»

مدیران اپل همچنین در خصوص حافظه غیرقابل ارتقای مک‌های جدید گفتند استفاده از معماری حافظه یکپارچه قدرت عمل مک‌های جدید را به سطحی رسانده که دستیابی به آن‌ها بدون این معماری ممکن نبود. باگر درباره بازگشت درگاه مگ‌سیف و HDMI گفت اپل همیشه به حرف کاربران گوش می‌کند و این بار هم تصمیم گرفته که تغییراتی را مطابق میل کاربران در این محصولات ایجاد کند.

منبع:Digiato

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط