رفع باگی ۲۲ ساله توسط برنامه نویسی ۲۳ ساله!

وجود برخی از باگ‌ها در اپلیکیشن‌های معروف می‌تواند برای برخی کاربران آزاردهنده باشد. اما جالب‌تر اینکه سازندگان این نرم‌افزارها اهتمام لازم برای حذف این باگ‌ها را ندارند. در آخرین نمونه می‌توان به یک باگ ۲۲ ساله مرورگر فایرفاکس اشاره کرد که بعد از گذشت ۲ دهه اصلاح شده است. نکته جالب اینکه رفع این باگ توسط یک برنامه نویس ۲۳ ساله صورت پذیرفته است.

در ژوئن ۲۰۰۲ بود که اولین گزارش‌ها درباره وجود یک باگ در فایرفاکس به سازندگان این مرورگر منعکس شد. اگر موس را روی یک لینک قرار بدهید و یک ثانیه منتظر بمانید یک کادر کوچک زرد رنگ توضیحات ظاهر خواهد شد.

اکنون اگر مرورگر فایرفاکس را به پس زمینه بفرستید، کارد زرد رنگ همانجا باقی می‌ماند و تنها راه حل این است که مرورگر را دوباره بالا آورده و موس را جابجا کنید تا این کادر زرد رنگ محو شود. باگی که حدود ۲۲ سال از زمان گزارش آن می‌گذرد.

بر اساس گزارش arstechnica این باگ بیشتر در سیستم‌عامل macOS ظاهر می‌شد و البته برخی کاربران ویندوز یا لینوکس هم آن را گزارش کرده بودند. در طول این دو دهه آپدیت‌هایی برای حذف این باگ منتشر شده بود اما ظاهراً هیچکدام به صورت کامل این مشکل را حل نکرده بودند.

اما سرانجام در ماه گذشته میلادی در بیلد ۱۱۹ فایرفاکس این مشکل برای همیشه رفع شده است. جالب اینکه یک برنامه نویس ۲۳ ساله با نام Yifan Zhu این پچ را برای حذف باگ مربوطه منتشر کرده است.

Zhu که مدت‌های زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام خود دست به کار شده و از فرصت تعطیلات تابستان استفاده کرد تا مشکل ۲۰ ساله مرورگر موزیلا را برطرف کند.

منبع : شهر سخت افزار

مطالب مرتبط