iMessage اندروید باردیگر فعال شد؛ اما با پیش‌نیازی بسیار عجیب

کاربران بیپر می‌توانند باردیگر به آی‌مسیج در اندروید دسترسی پیدا کنند؛ اما با پیش‌نیازی غیرمنتظره و عجیب.

Beeper می‌گوید که با محدودیت‌های اپل مقابله کرده است و ازاین‌پس کاربرانش می‌توانند در گوشی اندرویدی به آی‌مسیج گوشی آیفون دسترسی داشته باشند؛ اما این‌بار همه‌چیز به سادگیِ قبل نیست. به‌گفته‌ی بیپر، برای استفاده از آی‌مسیج در اندروید باید به کامپیوتر مک مورداعتماد دسترسی داشته باشید.

در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی Beeper، می‌خوانیم که وقتی ازطریق نرم‌افزارهای این شرکت به آی‌مسیج وصل می‌شوید، بیپر باید اطلاعات هویت‌سنجی با نام «داده‌های نام‌نگاشت» را از کامپیوتر مک به سرورهای اپل بفرستد.

بیپر تابه‌امروز مشغول استفاده از مک‌های خودش بود؛ با‌این‌حال، اپل توانسته است راهکار بیپر را شناسایی و از آن جلوگیری کند. دلیل اصلی این است که هزاران نفر از کاربران بیپر به‌صورت هم‌زمان مشغول استفاده از یک داده‌ی نام‌نگاشت بوده‌اند و اپل توانایی تشخیص این موضوع را دارد.

به‌لطف به‌روزرسانی جدید Beeper Cloud در مک که فردا دردسترس قرار می‌گیرد، این نرم‌افزار توانایی ساخت داده‌ی نام‌نگاشت «منحصربه‌فرد» را پیدا می‌کند. بیپر می‌گوید این رویکرد اتصال به سرورهای آی‌مسیج را بسیار قابل‌اتکا خواهد کرد.

به‌گفته‌ی بیپر، داده‌ی نام‌نگاشت جدید با نرم‌افزار Beeper Mini نیز سازگار است؛ همان نرم‌افزاری که مجادله‌ی خبرساز اپل و بیپر را آغاز کرد. البته بیپر مجبور است به‌صورت دوره‌ای (تقریباً یک بار در هر هفته یا هر ماه) داده‌ی نام‌نگاشت را از نو بسازد؛ بدین‌ترتیب، برای تازه‌سازی داده‌ی نام‌نگاشت باید به کامپیوتر مک دسترسی داشته باشید و آن را هر چند وقت یک‌ بار روشن کنید.

اگر از کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ اپل استفاده می‌کنید، می‌توانید داده‌ی نام‌نگاشت خود را با بقیه نیز به‌اشتراک بگذارید. بیپر گفته است که می‌توان از هر مک برای ۱۰ تا ۲۰ کاربر آی‌مسیج استفاده کرد. بیپر تصمیم گرفته است که سیستم مهندسی معکوس iMessage و ابزار ساخت نام‌نگاشت را متن‌باز (اوپن‌سورس) کند.

تغییرات بیپر امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند؛ اما توانایی‌های نرم‌افزار این شرکت را تا حد زیادی محدود می‌کنند. در نسخه‌ی اولیه‌ی اپلیکیشن Beeper Mini، به‌راحتی می‌توانستید بدون نیاز به مک یا واردکردن اپل آیدی به آی‌مسیج دسترسی پیدا کنید؛ اما اپل راهکار بیپر را مسدود کرد.

اپل فعلاً به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده است؛ اما شکی نداریم که این شرکت بازهم برای مسدودسازی راهکار بیپر اقدام می‌کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط