اپل واچ سری ۸ با نمایشگر بزرگ‌تر و در ۳ اندازه مختلف عرضه خواهد شد

به گفته یکی از افراد دست‌اندرکار در صنعت نمایشگر با نام راس یانگ، اپل واچ سری ۸ مجهز به نمایشگری با اندازه بزرگ‌تر بوده و در ۳ سایز مختلف به بازار عرضه خواهد شد. آقای یانگ خاطرنشان کرده که اسمارت‌واچ نسل آینده اپل از نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به مدل اخیرا معرفی شده اپل واچ سری ۷ استفاده خواهد کرد. امسال غول کوپرتینویی اندازه ۲ مدل مختلف اپل واچ را افزایش داد و در عوض عرضه مدل‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری از ورژن‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری اسمارت‌واچ خود رونمایی کرد.

مدل بزرگ‌تر ۴۵ میلی‌متری مجهز به نمایشگر ۱.۹ اینچی است که اندازه آن در مقایسه با پنل ۱.۷۸ اینچی موجود در مدل نسل قبلی کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. همچنین ساعت‌های جدید از حواشی باریک‌تری استفاده می‌کنند. در اطلاعات اخیرا لو رفته به اندازه نمایشگر مدل‌های آینده اپل واچ صریحا اشاره نشده است. در واقع راس یانگ حتی موجودیت اپل واچ سری ۸ را نیز صریحا تائید نکرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که وی دقیقا به همین محصول اشاره می‌کند:

“در صورت مشاهده ۳ سایز متفاوت در سال آینده شگفت‌زده نشوید.” – راس یانگ؛ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱

با این‌حال کماکان توصیه می‌شود تا به صحت و سقم شایعه اخیر با دیده تردید نگاه کنید؛ چرا که اپل واچ سری ۷ نخستین مدل مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر طی مدت ۳ سال اخیر به‌شمار می‌رود.

همچنین آقای یانگ اعلام نکرده که مدل سوم از چه موقعیتی در سری اپل واچ ۸ برخوردار خواهد بود. کمپانی آمریکایی پیش‌تر مدل‌های ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری اپل واچ را نیز عرضه کرده است.

شایعات مربوط به استفاده از الگوی طراحی با لبه‌های تخت ظاهرا متعلق به اپل واچ سری ۸ بوده‌اند

پیش‌تر بسیاری از صاحب‌نظران حوزه صنعت با اطمینان اعلام کردند که اپل واچ سری ۷ مجهز به نمایشگر و لبه‌هایی با طراحی تخت خواهد بود؛ اما چنین سناریویی نهایتا عملی نشد. اکنون اجماع عمومی بر این است که طرح پیش‌تر شایعه شده به اپل واچ سری ۸ محصول سال ۲۰۲۲ تعلق دارد. کمپانی در سال آینده احتمالا ۳ اسمارت‌واچ مختلف را روانه بازار خواهد کرد. این ساعت‌ها شامل مدل پرچم‌دار اپل واچ سری ۸، نسخه جانشین اپل واچ SE و یک ساعت مقاوم ویژه کاربران ورزشکار هستند.

همچنین اپل واچ سری ۸ از قابلیت‌های جدید در حوزه سلامت شامل سنجش دمای بدن، وضعیت باروری، نظارت بهتر بر ضربان نامنظم قلب و ردیابی الگوهای خواب برخوردار خواهد بود. بعلاوه مدل‌های آینده اپل واچ احتمالا قادر به نظارت غیرتهاجمی بر میزان قند خون بوده و از ابزار سنجش فشار خون نیز بهره خواهند برد. اپل واچ ۶۵ درصد از درآمد مربوط به فروش جهانی ساعت‌های هوشمند طی سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد. عرضه مدل‌هایی با اندازه‌های متنوع‌تر و به‌کارگیری نمایشگر بزرگ‌تر احتمالا به اپل امکان خواهد داد تا جایگاه خود را به‌عنوان برترین فروشنده اسمارت‌واچ در جهان تحکیم نماید.

منبع: Phonearena

آموزش دوره VMware

مطالب مرتبط