ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس از اپل موزیک Lossless پشتیبانی نمی‌کنند

اپل اخیرا از قابلیت Lossless (بی‌اتلاف) برای اپل موزیک رونمایی کرده که از ماه آینده میلادی بدون هزینه اضافه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حالا مشخص شده هدفون‌های خود اپل یعنی ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس ۵۴۹ دلاری از اپل موزیک Lossless پشتیبانی نمی‌کنند.

سرویس صوتی Lossless آهنگ‌ها را با کیفیت بالایی از ۱۶ بیت ۴۴.۱ کیلوهرتز تا ۲۴ بیت ۴۸ کیلوهرتز به صورت استاندارد و در حالت Hi-Res با کیفیت ۲۴ بیت ۱۹۲ کیلوهرتز در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد. با این وجود، دارندگان ایرپادهای اپل نمی‌توانند از چنین کیفیت‌هایی بهره ببرند.

ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس در هنگام اتصال به آیفون به پشتیبانی از کدک بلوتوث AAC محدود شده‌اند، بنابراین نمی‌توانند فایل‌های Lossless اپل موزیک را استریم کنند و البته اپل چنین موضوعی را تایید کرده است.

اپل هنگام معرفی چنین قابلیتی به پشتیبانی ایرپادها از آن اشاره‌ای نکرده بود، البته در وب‌سایت کوپرتینویی‌ها از امکان پخش آهنگ‌های Lossless توسط آیفون‌، آیپد، مک و اپل تی‌وی خبر داده‌اند. علاوه بر این، اسپیکر هوشمند هوم پاد هم می‌تواند از این فایل‌ها پشتیبانی کند.

برای گوش دادن به آهنگ‌های Hi-Res Lossless به مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) یا تجهیزات مشابه نیاز است. بنابراین برای اینکه بتوانید چنین فایل‌هایی را با آیفون بشنوید، به هدفون سیمی نیاز دارید و البته احتمالا باید یک دانگل هم تهیه کنید. ایرپاد مکس اگرچه از کابل پشتیبانی می‌کند، اما از طریق کابل لایتنینگ نمی‌توان به آهنگ‌های Lossless گوش داد.

اگرچه هدفون‌های اپل از کیفیت صوتی Lossless پشتیبانی نمی‌کنند، اما بطور پیش فرض قادر به پشتیبانی از صدای فضایی یا فراگیر (Spatial Audio) با دالبی اتموس هستند. اپل موزیک بطور خودکار آهنگ‌های دالبی اتموس را روی ایرپادها و هدفون‌های بیتس با تراشه H1 یا W1 پخش می‌کند.

قابلیت صوتی Lossless و صدای فراگیر بدون هیچ هزینه اضافه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برای دسترسی به آن باید ماهانه ۹.۹۹ دلار به اپل هزینه پرداخت کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *