وزیر ارتباطات: مدرک تحصیلی منتشر می‌شود تا کسی خود را دکتر یا مهندس جا نزند

به نقل از زوم ایت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از احتمال انتشار عمومی اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه‌ی جلسه‌ی هیئت ‌وزیران، خبر از احتمال انتشار عمومی اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش‌هایی مرتبط با حریم خصوصی افراد داد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد که طرح انتشار عمومی اطلاعات مدارک تحصیلی به دستور رئیس‌جمهور و با معاونت حقوقی درحال بررسی قرار دارد. این موضوع به‌دنبال مدرک جعلی یکی از نمایندگان مجلس طرح شده است. وزیر ارتباطات در همین رابطه گفت: «برای حل مشکل در بررسی سوابق تحصیلی یک نماینده‌ی مجلس، بحث این بود که مدارک تحصیلی به‌صورت الکترونیکی اصالت‌سنجی شود.»

بنا به اعلام وزیر ارتباطات، وظایف وزارت علوم در این زمینه به پایان رسیده و مدارک تحصیلی تمام فارغ‌التحصیلان در تمام دانشگاه‌های کشور از سال ۹۲ به بعد، در سامانه‌ای که به همین منظور تدوین‌ شده، جمع‌آوری شده است.

آذری جهرمی اضافه کرد: «به دستور آقای دکتر روحانی، ما با معاونت حقوقی این موضوع را چک می‌کنیم و احتمالاً اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی را با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی به‌صورت عمومی دراختیار همه قرار دهیم تا همه بتوانند چک کنند مدرک تحصیلی بنده چیست و در چه سالی فارغ‌التحصیل شده‌ام؛ تا به من که مهندس هستم، نگویند دکتر و کسی هم بیخود خودش را دکتر معرفی نکند.»

یکم شهریور ماه هم سرویس استعلام مدرک تحصیلی به‌منظور پاسخگویی الکترونیک به استعلام دستگاه‌های اجرایی و سرویس صدور گواهی اشتغال به تحصیل راه‌اندازی شد.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *