چگونه اکانت Skype را حذف کنیم؟

آیا می‌خواهید از شر حساب بلااستفاده اسکایپ خود خلاص شوید، اما به مشکلی برخورد کردید؟ با ما همراه باشید.

اسکایپ (Skype) اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ توسط نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی ایجاد شد. این نرم‌افزار کاربردی محبوبیت زیاد داشت؛ تا جایی‌ که مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت با پرداخت ۸٫۵ میلیارد دلار مالک رسمی آن شود؛ اما متأسفانه محبوبیت اسکایپ، در طول دهه گذشته کاهش یافته است.

اگر در استفاده از Google Meet راحت‌تر هستید، شاید بخواهید حساب Skype خود را حذف کنید. متأسفانه این کار آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست؛ چرا که بدون حذف حساب کاربری مایکروسافت نمی‌توانید از شر حساب کاربری اسکایپ خود خلاص شوید. این مقاله شما را در حذف حساب کاربری اسکایپ راهنمایی می‌کند.

اسکایپ چیست؟

اسکایپ جزو بهترین برنامه‌های تماس تصویری است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از اینترنت روی گوشی، کامپیوتر یا تبلت خود با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. اسکایپ پیش از آنکه واتساپ و گوگل میت در مرکز توجه قرار بگیرند، نرم‌افزاری روتین برای تماس تصویری و تماس‌های صوتی بین‌المللی بود.

با اینکه اسکایپ هنوز هم پلتفرم تماس تصویری عالی‌ای به‌شمار می‌آید؛ اما رقبای زیادی دارد. تقریباً هر گوشی دارای جایگزین رایگان اسکایپ است؛ گوگل میت (Google Meet) با اکثر گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد و کاربران اپل دارای فیس‌ تایم (FaceTime) هستند. مشتریان سازمانی گزینه‌های قوی‌تری مانند Zoom و Webex دارند، درحالی‌که Google Workspace گوگل میت را بدون هیچ هزینه اضافی‌ای ارائه می‌دهد.

بااین‌حال، از آنجاکه اسکایپ از اکانت مایکروسافت شما استفاده می‌کند، حذف حساب کاربری چندان آسان نیست؛ زیرا اسکایپ از لاگین مایکروسافت شما استفاده می‌کند. اگر حاضر نیستید حساب مایکروسافت را حذف کنید، چند راه‌حل وجود دارد.

خلاص‌ شدن از شر اسکایپ بدون حذف اکانت مایکروسافت

دلیل حذف اسکایپ هر چه که باشد، در ادامه چند راه‌حل وجود دارد که شامل حذف حساب کاربری مایکروسافت شما نمی‌شود.

اسکایپ را از دستگاه‌های خود حذف کنید

اسکایپ به‌عنوان اپلیکیشن مایکروسافت، جداگانه از Microsoft 365 است. این یعنی شما می‌توانید بدون حذف حساب کاربری مایکروسافت، اپلیکیشن را از کامپیوتر شخصی، مک، گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود حذف کنید. این بهترین راه‌حل برای خالی‌کردن فضای دستگاه یا پاک‌سازی نمایشگر دسکتاپ لپ تاپ، گوشی یا تبلت شما است.

مخاطبین بلااستفاده را مسدود کنید

اگر تماس‌ها یا پیام‌هایی دریافت می‌کنید که نمی‌خواهید، به‌راحتی می‌توانید تماس‌های اسکایپ را مسدود کنید.

  • روی مخاطب کلیک‌راست کنید (در صورت استفاده از گوشی، روی مخاطب ضربه بزنید و نگه دارید).
  • مشاهده پروفایل (View Profile) را انتخاب کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی گزینه Block contact کلیک کنید یا ضربه بزنید.

توقف ظاهر شدن در نتایج جست‌وجو و پیشنهادها

اگر تماس‌های مزاحم دریافت می‌کنید یا نگران حفظ حریم خصوصی آنلاین خود هستید، Skype ID خود را خاموش کنید.

  • در مرورگر وب، به پروفایل اسکایپ خود بروید.
  • به قسمت تنظیمات پروفایل (Profile Settings) بروید.
  • تیک گزینه Appear in search results and suggestions را بردارید.

چگونه اکانت مایکروسافت خود را حذف کنیم؟

حذف حساب کاربری مایکروسافت بسته به میزان اهمیت ابزارهای مرتبط و داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری مایکروسافت می‌تواند عواقبی داشته باشد. اگر اکانت خود را حذف کنید، نمی‌توانید به آفیس، وان درایو، Outlook، Xbox و غیره دسترسی داشته باشید و از همه مهم‌تر، شما دسترسی به فایل‌ها، عکس‌ها، تماس‌ها و ایمیل‌ها را از دست می‌دهید. اگر تنها از حساب کاربری اسکایپ استفاده می‌کنید، حذف آن کار سختی نیست.

  • به صفحه Close my account مایکروسافت بروید.
  • به حسابی وارد شوید که حساب Skype شما به آن مرتبط است. از شما خواسته می‌شود هویت خود را تأیید کنید.
  • شما به صفحه بسته‌شدن حساب منتقل می‌شوید. ارزش این را دارد که صفحه را بخوانید و کمی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که به حساب کاربری نیاز ندارید.
  • از منوی کشویی استفاده و دوره مهلت ۳۰ روزه یا ۶۰ روزه را انتخاب کنید. اگر در این مدت نظر خود را تغییر دادید، می‌توانید دوباره وارد سیستم شوید و برگردید.
  • روی Next کلیک کنید.
  • از شما خواسته می‌شود تأیید کنید که متوجه شده‌اید دسترسی به ابزارها و سرویس‌های مختلف را از دست خواهید داد. هرکدام از گزینه‌ها را تیک بزنید.
  • دلیلی که می‌خواهید حساب را ببندید، از کادر بازشو انتخاب کنید.
  • روی Mark account for closure کلیک کنید.
  • پیامی تاریخ بسته‌شدن حساب کاربری مایکروسافت شما (و در ادامه، اسکایپ شما) را تأیید می‌کند.

برای باز کردن حساب کاربری مایکروسافت خود پیش از اتمام مهلت مقرر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به حساب کاربری خود بروید و با ایمیل و رمز عبور خود وارد شوید.
  • کد امنیتی دریافت‌شده را وارد کنید. این کار هویت شما را تأیید می‌کند و از دسترسی غیرمجاز به حساب شما جلوگیری خواهد کرد.
  • پس از وارد کردن کد، حساب شما دوباره باز می‌شود.

آیا اسکایپ تجدید حیات خواهد کرد؟

اسکایپ اگرچه در سال‌های اخیر محبوبیت کمتری پیدا کرده است، هنوز هم روزانه ۳۸ میلیون کاربر را جذب می‌کند و مرتباً به‌روزرسانی می‌شود.

در فوریه ۲۰۲۳، مایکروسافت Bing AI Chat را معرفی کرد، یک چت بات هوش مصنوعی که با ChatGPT رقابت می‌کند. برخلاف GPT، بینگ چت می‌تواند در وب جست‌وجو کند و کاملاً با اسکایپ یکپارچه شده است.

وقتی‌ که نبرد برای سلطه هوش مصنوعی بین مایکروسافت، OpenAI و گوگل همچنان چشم‌انداز دیجیتال را تغییر می‌دهد، امکان دارد اسکایپ دوباره به دوران اوجش برگردد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط