سیدوک: اهمیت وکیل استارتاپی در فعالیت‌های یک استارتاپ

علاوه بر تمامی موضوعاتی که یک کارگاه یا شرکت با آن مواجه است مانند ترک کار کارگر، مالیات، تعدیل نیرو، نحوه نگارش انواع قرارداد و… موضوعاتی مختص به نحوه کار استارتاپ نیز وجود دارد که بهتر است با مشاوره فردی آگاه ( وکیل استارتاپی ) به قوانین مربوط به تجارت و قانون مرتبط با استارتاپ انجام شود.

در ابتدای کار هر استارتاپی فضایی صمیمی و دوستانه با حضور افراد اندک شکل می‌گیرد که به‌نظر می‌رسد نیازی به وکیل استارتاپی یا مشاور حقوقی وجود ندارد، ولی در ادامه شرکت‌های کوچک با مسائلی روبه‌رو می‌شوند که ضرورت وجود وکیل را درک می‌کنند پس چه بهتر که پیش از بروز این مشکلات از مشاوره وکیلی برای مشورت در حوزه تخصصی و کاری خود بهره بگیرند. قوانین جدیدی در حوزه فعالیت استارتاپ‌ها وضع شده است و برای اقدام به هر فعالیتی در این حوزه لازم است از محدویت‌های حقوقی و قوانین مربوطه اطلاع داشت و درخواست وکیل داد.

ضرورت درخواست وکیل استارتاپی برای استارتاپ‌ها

درخواست وکیل برای مشورت در انواع مسائلی که ممکن است در هر استارتاپی رخ دهد اقدامی هوشمندانه در ابتدای راه است. اگرچه قوانین مربوط به استارتاپ‌ها ناقص است ولی استفاده از قانون ثبت اختراعات یا قانون تجارت الکترونیک برای فعالیت استارتاپ‌ها مفید و سودمند خواهد بود.

در حوزه استارتاپی چند نکته از نظر حقوقی اهمیت دارد؛ تعیین سهام هر فرد پیش از آنکه استارتاپی بزرگ و سودده شود؛ نحوه نگارش قرارداد با شتاب‌دهنده به صورتی که سود افراد مؤسس و فعال استارتاپ در آینده نیز در نظر گرفته شود و ثبت کسب‌و‌کار استارتاپ به‌نام شرکت تا جلوی سوءاستفاده افراد دیگر از این تجارت را بگیرد. در همه این موارد بدون حضور فردی متخصص نمی‌توان تصمیم‌های درستی گرفت و قرارداد و متون حقوقی صحیحی را نوشت.

بنابراین درخواست وکیل برای مشاوره حقوقی در ابتدای فعالیت استارتاپ‌ها ضروری است.

وکیل استارتاپی و قرارداد با شتاب‌دهنده

یک وکیل استارتاپی که به قوانین و فعالیت استارتاپ‌ها آشنا است برای نوشتن قرارداد باشتاب‌دهنده کمک بزرگی به شما می‌کند. طبیعی است افرادی که در استارتاپ مرتبط با کودکان فعالیت می‌کنند از قوانین تجارت و به‌خصوص نگاشتن یک قرارداد حقوقی اطلاعات کمی داشته باشند. به‌طور کلی شتاب‌دهنده‌ها شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که با پذیرفتن خطر و ریسک سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها امکان رشد آن‌ها را فراهم می‌کنند و در ازای این حمایت در ابتدای فعالیت آن‌ها بخشی از سود این شرکت‌ها را در آینده دریافت خواهند کرد.

شرکت‌های شتاب‌دهنده تیم و گروه حقوقی ماهری دارند و می‌توانند قرارداری به‌شدت دقیق را به استارتاپ ارائه دهند، ولی بهتر است هیچ استارتاپی چنین قرارداری را بدون مشورت با وکیل نپذیرد. وکلا باتوجه به تخصص خود و توانایی در درک متون حقوقی و باتوجه به سایر قوانینی که حقوق افراد را معین می‌کند به هر استارتاپی باتوجه به نوع فعالیت و قوانین مرتبط با آن مشورت لازم را ارائه می‌دهند. به این ترتیب می‌توان با این مشاوره حقوقی قراردادی عادلانه میان شرکت استارتاپی و شرکت شتاب‌دهنده نوشت که هر دو را متعهد به انجام قرارداد کند و در عین حال سودی منصفانه را در آینده برای شرکت شتاب‌دهنده در نظر بگیرد که مطابق با حمایتی است که در ابتدا انجام خواهد داد.

درخواست وکیل آنلاین نیز می‌تواند درمراحلی که نیاز به مشورت وجود دارد و پیش از امضای هر قراردادی کمک‌کننده باشد.

تعیین سهام افراد فعال در استارتاپ

با وجود آنکه فعالیت‌های چند سال اول در استارتاپ‌ها دوستانه و صمیمی است، در ادامه تعیین مقدار سهام هر فرد اهمیت می‌یابد. اگر از مشاوره وکیل آنلاین یا هر وکیل استارتاپی برای نوشتن متون حقوقی مناسب برای استارتاپ استفاده شود تعیین سهام براساس میزان فعالیت و توافق میان اعضا انجام شده و به شکلی قانونی در مؤسسه حقوقی ثبت شود در آینده نیز اختلافاتی که بر سر میزان سهام وجود دارد شکل نمی‌گیرد و سهام هر فرد از ابتدا مشخص و از نظر قانونی قابل اثبات خواهد بود.

با وکیل آنلاین می‌توانید توافقات شفاهی میان اعضا را ثبت کرده و شکلی قانونی و حقوقی به آن ببخشید.

استفاده از معافیت مالیاتی و مزایای دیگر

در قوانین مختلف مزایا و حمایت‌هایی از برخی استارتاپ‌ها و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در نظر گرفته شده و اگر فردی به قوانین تجارت الکترونیک و قوانین کلی تجارت مسلط باشد، باتوجه به نوع فعالیت اقتصادی می‌تواند این معافیت‌ها را به فعالان اقتصادی گوشزد کند.

با درخواست وکیل در سال‌های ابتدایی فعالیت استارتاپی به‌صورت حضوری یا استفاده از مشورت وکیل آنلاین می‌توانید با معافیت‌ها و حمایت‌های قانونی که برای فعالیت اقتصادی شما در نظر گرفته شده است آشنا شوید و نحوه به دست آوردن آن‌ها به شکلی حقوقی را نیز بدانید. این موضوع در کاهش هزینه‌های استارتاپ نقش دارد و در استفاده از خدماتی که کمک بزرگی به استارتاپ‌ها است مفید خواهد بود.

وکیل استارتاپی قوانین مربوط به فعالیت شما را بازبانی ساده بیان می‌کند تا امکان استفاده از آن‌ها را ازدست ندهید.

سیدوک

چرا وکیل آنلاین برای استارتاپ مفید است؟

مشکلی برای استارتاپ شما به وجود می‌آید مثلاً فردی از اعضا و فعالان شرکت شکایتی ثبت کرده، فردی حقوقی در مورد فعالیت شما و ثبت اختراعتان تردید دارد و ممکن است مشکلی به وجود بیاورد یا با اداره مالیات به مشکل خورده‌اید، بهترین کار در اینجا استفاده از متخصص حقوق است، برای استارتاپ روش مشاوره حقوقی آنلاین مناسب‌تر است.

باتوجه به بستر مشترک مورد استفاده استارتاپ و خدمات حقوقی آنلاین، وکیل آنلاین برای استارتاپ‌ها بسیار مناسب است.

استارتاپ‌ها که عموماً به قوانین آشنا نیستند ولی سرعت عمل در حوزه فعالیت آن‌ها تأثیر زیادی دارد و همچنین با نحوه کارها به‌صورت آنلاین آشنا هستند و به زمان خود نیاز دارند زیرا فعالیت استارتاپی نیازمند تلاش و کار در زمان زیادی است به‌دنبال روش‌هایی برای دریافت مشاوره حقوقی هستند تا بتوانند مشکلات حقوقی را حل کرده یا از بروز آن‌ها در آینده جلوگیری کنند و همچنین زمان کمتری از دست دهند و در سریع‌ترین زمان به مشاوره مورد نظر خود دست یابند.

درخواست وکیل آنلاین روشی مناسب است که تمامی این موارد را همراه خود دارد، روشی بهینه و پر رعت در دریافت اطلاعات دقیق و کاربردی برای ادامه کار است. بدون وکیل استارتاپی نمی‌توان مشکلات حقوقی بنگاه اقتصادی خود را حل کنید ولی با درخواست وکیل آنلاین می‌توانید هزینه‌های مربوطه را کاهش دهید، سرعت دریافت خدمات را افزایش داده و در نهایت به‌کمک بهینه‌ترین حالت موضوع حقوقی مربوطه را حل کنید.

منبع: زومیت

مطالب پربازدید:

داستان استارتاپی که از آپارتمانی کوچک به امپراطور بزرگ رسانه تبدیل شد

در الکام تاکز مطرح شد؛ زنان در اکوسیستم استارتاپی کشور چه نقشی دارند؟

استارتاپ لوناتو: تست ۵ عینک در منزل قبل از خرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *