Mastercard از Shopping Muse رونمایی کرد؛ دستیار هوش مصنوعی برای انجام خریدها

این هوش مصنوعی با بررسی خریدهای قبلی کاربر و دیگر رفتارهای او، پیشنهادهای دقیقی برای خریدها ارائه می‌کند.

مسترکارت هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام Shopping Muse را معرفی کرده است که کاربران با کمک آن می‌توانند بهتر محصولات موردنظر خود را بیابند و راحت‌تر خرید کنند. این ابزار توسط Dynamic Yield، شرکتی در حوزه شخصی‌سازی که مسترکارت آن را در سال ۲۰۲۲ خرید، پشتیبانی می‌شود. مسترکارت می‌گوید که Shopping Muse می‌تواند انقلابی در نحوه جستجوی مشتریان در کاتالوگ‌های دیجیتال ایجاد کند.

براساس این گزارش، این ابزار زبان محاوره کاربران را متوجه می‌شود و محصول مناسب را به خریدار پیشنهاد می‌دهد. Shopping Muse می‌تواند عبارات جدید و مدرن مانند «خانگی» یا «رسمی» یا «ساحلی» را درک کند. شما می‌توانید از این هوش مصنوعی سؤالاتی مانند «برای عروسی تابستانی چه بپوشم؟» را بپرسید و این ابزار با توجه به شناختی که از شما به‌دست می‌آورد، لباسی مناسب شما پیشنهاد می‌دهد.

هوش مصنوعی Shopping Muse مسترکارت

هوش مصنوعی Shopping Muse برای ارائه بهترین پیشنهادها، به تجربه خریدهای کاربر، سؤال‌هایی که مستقیماً از فرد می‌پرسد و محتوای مکالمه توجه می‌کند. همچنین الگوریتم‌های این هوش مصنوعی از اطلاعات موجود در کاتالوگ فروشگاه‌ها، رفتار لحظه‌ای خریدار مانند کلیک‌کردن روی محصولات و افزودن محصولات به سبد خرید استفاده می‌کند.

اگر کاربری وارد سایت شده باشد، هوش مصنوعی ممکن است سابقه خرید او را در آن فروشگاه درنظر بگیرد. این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند سابقه خرید کاربر (ازجمله خریدهایی که به‌صورت حضوری انجام داده است) را به الگوریتم‌های خود اضافه کند.

اگرچه درحال‌حاضر صرفاً این هوش مصنوعی درزمینه لباس و مد فعالیت دارد، اما مسترکارت گفته است که این فناوری می‌تواند در دسته‌های دیگری مانند مبلمان و خواربارفروشی نیز مورد استفاده قرار گیرد. مسترکارت می‌گوید که خرده‌فروشان باید از چنین فناوری‌هایی استقبال کنند. اکنون از هر چهار خرده‌فروش، تقریباً یک فروشگاه از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، ۱۳ درصد دیگر نیز به این فناوری مجهز شوند.

البته از هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت نیز می‌توان در این زمینه کمک گرفت. برای مثال، در هوش مصنوعی مایکروسافت می‌توان عبارتی مثل «راهنمای خرید نوشت‌افزار» را نوشت تا هوش مصنوعی کاربر را به فروشگاه‌های مرتبط وصل کند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط