۳ دادگاه در انتظار گوگل 

 

گوگل متهم است که از سلطه خود در فناوری تبلیغات دیجیتال سوءاستفاده کرده است

به نقل از رویترز، یک قاضی دادگاه فدرال دیرو زتاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی را به عنوان شروع دادگاه مربوط به شکایت وزارت دادگستری آمریکا و ائتلافی از ایالت ها علیه گوگل اعلام کرد. .

ای شکایت در سال ۲۰۲۳ انجام شده و گوگل را به انحصار بازار تبلیغات دیجیتال و نقض قوانین متهم می کند. دولت آمریکا اعلام کرده گوگل باید سوییت مدیریت تبلیغات خود را بفروشد.

شرکت گوگل پس از رد این اتهامات معتقد است که اگر این شکایت در دادگاه موفق شود به کندشدن فناوری، افزایش هزینه های فناوری و سخت تر شدن رشد هزاران کسب وکار و ناشر کوچک منجر خواهد شد.

وزارت دادگستری، ویرجینیا و ایالت های دیگر خواستار تعیین تاریخ دادگاه در ماه جولای بودند. اما قاضی لئونی برینکما در دستوری اعلام کرد برگزاری دادگاه در تابستان مشکلات لجستیکی همراه دارد.

این در حالی است که گوگل در مارس ۲۰۲۵ باید به طور جداگانه در دادگاه ایالت تگزاس نیز حضور یابد که مربوط به شکایتی مشابه از سوی تگزاس و ایالت های دیگر است که عملکردهای تبلیغاتی شرکت را به چالش می کشند.

پرونده شکایت سومی نیز علیه گوگل ثبت شده که پیش بینی می شود بیانیه های پایان دادرسی آن در می ۲۰۲۵ میلادی به قاضی دادگاهی در واشنگتن ارائه می شود. این شکایت از سوی وزارت دادگستری کلورادو و چند ایالت دیگر به ثبت رسیده و علیه سیطره گوگل بر جستجوی وب است.

منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط