حمله سنگین DDoS چت‌بات ChatGPT را از دسترس خارج کرد

OpenAI دلیل قطعی‌های دوره‌ای ChatGPT و ابزارهای توسعه‌دهندگان این چت‌بات را به حملات DDoS (منع سرویس توزیع‌شده) نسبت داد.

ChatGPT، چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی OpenAI در ۲۴ ساعت گذشته با قطعی‌های پراکنده مواجه شده و تعداد زیادی از کاربران هنگام تلاش برای دسترسی به این سرویس با پیامی مبنی‌بر محدودیت ظرفیت مواجه شدند.

OpenAI اخیراً در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگانش، از ویژگی‌های جدیدی پرده برداشت و سم‌ آلتمن مدیرعامل این شرکت، با انتشار پستی در X (توییتر سابق) ابتدا استقبال فراتر از حد انتظار را به‌عنوان دلیل قطعی‌های ChatGPT اعلام کرد.

استارتاپ OpenAI روز گذشته اعلام کرده مشکل قطعی ChatGPT برطرف شده اما در صفحه‌ی گزارش رویداد خود اطلاعات جدیدی ارائه داده که نشان می‌دهد چت‌بات و API آن با قطعی‌های دوره‌ای مواجه شده‌اند.

سازنده‌ی ChatGPT در جدیدترین به‌روزرسانی خود اعلام کرد قطعی‌های مداوم به‌دلیل ترافیک غیرعادی رخ داده که شبیه حمله DDoS است. هکرها در این نوع حمله‌ها برای از کارانداختن سرویس‌های آنلاین، درخواست‌های بسیار زیادی به سرورهای آن‌ها ارسال می‌کنند.

OpenAI هیچ اطلاعات دیگری درمورد حمله‌های DDoS به ChatGPT و سرویس‌های توسعه‌دهندگان این چت‌بات ارائه نداد. گروه هکری معروف Anonymous مسئولیت حمله به سرورهای OpenAI را برعهده گرفته است.

آنتروپیک (Anthropic) به‌عنوان رقیب OpenAI روز گذشته با مشکل قطعی چت‌بات هوش مصنوعی خود موسوم‌به Claude مواجه شد. به‌گزارش CNBC، آنتروپیک تأیید کرده که دلیل عدم سرویس‌دهی پایدار Claude، محدودیت‌های غیرمنتظره در ظرفیت پاسخ‌دهی این چت‌بات است. البته هنوز نمی‌دانیم ‌آیا قطعی‌های این دو چت‌بات به‌ یکدیگر ارتباط دارد یا خیر.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط