آیا استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قانونی می‌شود؟!

استخراج بیت کوین این روزها به یکی از پرسودترین کسب و کارها تبدیل شده و کمتر کسی است که در مورد این موضوع چیزی نشنیده باشد و یا حتی به فکر راه اندازی مزرعه استخراج این ارزهای دیجیتال نیفتاده باشد ولی غیرقانونی بودن آن در کشورمان باعث شده تا ریسک این اقدام بالا رود که طبق شنیده‌ها به زودی جزئیات قانونی آن اعلام می‌شود.

به گزارش آی‌تی‌رسان، ساز و کارهای مربوط به استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در کشورمان به مساله اصلی دولتی‌ها تبدیل شده و با توجه به تقاضای فعالان این حوزه، مصوبه مربوط به این حوزه در هیات دولت بررسی خواهد شد و در صورت تایید دولت می‌توان شاهد قانونی شدن فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال بود.

گفتنی است که حوزه ارزهای دیجیتال چند سالی است که در بازار کشورمان طرفداران زیادی پیدا کرده و تراکنش بسیار بالایی را در کشورمان به ثبت رسانده است که همانند بسیاری از اتفاقات دیگر با واکنش خنثی و یا حتی منفی مسئولین روبرو شد و پس از فراگیر شدن آن در بین مردم، لاجرم پای مسئولین نیز به این حوزه‌ها باز شده است.

Bitcoin-Cash

حالا پس از اینکه سوله‌ها و سالن‌های استخراج بیت کوین یکی پس از دیگری کشف و توقیف شدند و مشکلاتی برای شبکه برق کشور ایجاد شد، مجلس و دولت وارد عمل شده و قصد دارند تا با تعیین نرخ برق صادراتی برای استخراج ارزهای دیجیتال، این اتفاق جدید را مدیریت کرده و حتی درآمد جدیدی را به خزانه کشور سرازیر نمایند.

اکنون از رئیس کل بانک مرکزی تا وزیر اقتصاد نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در مصاحبه‌های مختلف گفته‌اند که به زودی سازوکارهای مشخصی برای همه مسائل حوزه ارزهای دیجیتال مصوب خواهد شد و فعالان این حوزه در صورت دریافت مجوز قانونی استخراج می‌توانند به کار در این فعالیت ادامه دهند.

مشاهدات از بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که فعالان این حوزه از این اقدامات دولت و مجلس راضی بوده و با توجه به سود بسیار خوب استخراج ارزهای دیجیتال باعث می‌شود تا بدون نگرانی اقدام به پرداخت هزینه برق صادراتی نمایند. ماینینگ ارزهای دیجیتال جزو کارهایی است که با توجه به مسائل مختلف موجود در کشورمان و بحث‌های ارزی جاری در کشور، بسیار سودده بوده و حتی چینی‌ها برای فعالیت در این مبحث وارد ایران شدند و در شهرک‌هایی مانند سلفچگان و … اقدام به اجاره سوله نموده‌اند که طبیعتا نباید فرصت اشتغال و درآمدزایی را از دست داد و هر چه سریعتر اقدامات لازم در زمینه استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انجام شود.

فعلا باید دید که سازوکار مشخص شده دولت که هفته آتی رسانه‌ای می‌شود شامل چه جزئیاتی بوده و چقدر به شرکت‌های خصوصی و فعالان حقیقی این حوزه کمک خواهد کرد تا ایران به یکی از پایگاه‌های جدی فعال در حوزه کریپتوکارنسی تبدیل شود. از سوی دیگر رمز ارز پیمان نیز از جمله موانعی است که باعث می‌شود دولت و مجلس بین حمایت از یک محصول ایرانی و از سوی دیگر حمایت از فعالان حوزه یک رمز ارز خارجی، انتخاب سختی داشته باشند و احتمالا محدودیت‌های قابل توجهی بدین منظور اعمال خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *